جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان خبر داد.

 سرهنگ  جواد رفیعی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مامورین مبارزه با مواد مخدر و مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به صورت وی‍‍ژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت مامورین تیراندازی کردند که مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی نمودند. در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین با توجه به اتخاذ مناسب تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو محموله از محل متواری شدند. 

سرهنگ "رفیعی" با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و متهمان ادامه دارد اظهار فرمودند: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، تعداد ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک را کشف کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه مجموعه مرزبانی استان در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت‌های قانونی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در مناطق مرزی فعال است، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان و دستاورد‌های مرزبانی، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران ضروری است.

 

برچسب ها: مرزبانی ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار