اسحاق هرتزوگ از حمایت اکثریت صهیونیست‌ها برای رسیدن به توافق جهت آزادی اسرای صهیونیست خبر داد.

اسرای صهیونیست در بند حماس یکی از مهمترین مسائل مورد اختلاف در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شوند. از طرفی احزاب راستگرا و تندرو همچنان بر ویرانی غزه علی‌رغم حضور این اسرا در این باریکه تاکید دارند و از سوی دیگر، خانواده اسرا و عموم صهیونیست‌ها موافق رسیدن به یک توافق با حماس در این زمینه هستند.  

به گزارش الجزیره، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی از حمایت اکثریت صهیونیست‌ها درخصوص تبادل اسرا با حماس خبر داد.  

هرتزوگ در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: این وظیفه دولت است که اسرای صهیونیستی که اکنون در بند حماس و جهاد اسلامی هستند را به خانه بازگرداند.  

در ادامه این پیام آمده است: تمامی ملت صهیون خواهان بازگشت آنها هستند و اکثریت آنها از یک توافق با حماس برای تبادل اسرا حمایت و استقبال می‌کنند. رهبران ما باید این مسئله را درک کنند که آنها در حال آزمایش شدن پیرامون تبادل اسرا هستند.  

علی‌رغم درخواست این مقام صهیونیست، گفت‌وگو‌های صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی از اواخر ماه مِی متوقف شده است و طرفین، یکدیگر را به بن بست کشیدن این مذاکرات متهم می‌کنند.  

حماس خواستار یک آتش‌بس دائمی و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه برای آزادی اسرا است. این در حالی است که کابینه ائتلافی افراطی نتانیاهو بر ادامه جنگ تا شکست کامل حماس تاکید دارند. نتانیاهو شخصا تاکید کرده است تنها موافق یک آتش‌بس موقت با حماس برای تبادل اسرا است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار