شورای وزیران عربستان در بیانیه‌ای بر ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به غزه تاکید کرد.

عربستان سعودی بار دیگر تاکید کرده است که به «تلاش‌های شدید» در جبهه‌های سیاسی و انسانی برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (SPA)، این بیانیه پس از نشست شورای وزیران به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در شهر جده -در غرب این کشور- صادر شد.

در این نشست همچنین «تلاش‌های بین المللی پادشاهی برای حمایت از ابتکارات و همچنین با هدف به رسمیت شناختن جهانی بیشتر کشور فلسطین» بررسی شد.

در این بیانیه همچنین بر «کمک‌های مستمر عربستان سعودی به غیرنظامیان در نوار غزه» در بحبوحه هشدار‌های بین‌المللی درباره خطر قحطی فزاینده تاکید شد، زیرا پس از حمله ارتش اسرائیل به رفح و کنترل گذرگاه رفح در ۶ مه، ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به شدت کاهش یافته است.

تداوم حملات اسرائیل به غزه، تحریم‌های اخیر رژیم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تصمیم آن برای تشویق شهرک‌سازی در کرانه باختری، عادی‌سازی بین تل‌آویو و ریاض را به امری دور از ذهن تبدیل کرد.

ریاض در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل نیازمند هرگونه پیشرفت و پایان دادن به جنگ غزه است، زیرا تقاضای مردم عربستان اکنون در مسیری قرار دارد که خواهان تشکیل کشور فلسطین است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار