چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مرحله نخست، با درخشش شهرستان‌های ششتمد و جغتای توانستند عناوین اول و دوم بالاترین میزان مشارکت استان را از آن خود کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، در این انتخابات، ششتمد با مشارکت ۷۲ درصدی، بر جایگاه نخست مشارکت استان ایستاد و جغتای با ثبت عدد ۶۶.۵، رتبه دوم مشارکت را در بین ۳۴ شهرستان این استان هفت میلیون نفری به دست آورد.

چنانکه رهبر معظم انقلاب در هر انتخابات بر مشارکت حداکثری مردم در عرصه تعیین سرنوشت تاکید کرده‌اند، در آغازین لحظات فرایند رای‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از انداختن رای خود به صندوق، دوام، قوام، عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا را متوقف بر حضور مردم دانسته و تاکید کردند که برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم لازم و واجب است.

حسین ایثارگر فرماندار ششتمد با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر مشارکت فعالانه در انتخابات و تاثیرات ماندگار آن گفت: تمام سازو کار‌های موجود در شهرستان برای رقم خوردن مشارکتی حداکثری در این عرصه سرنوشت ساز به کار گرفته شد که خوشبختانه نتیجه داد.

او با بیان اینکه میانگین مشارکت در انتخابات در استان خراسان رضوی ۴۹.۳ درصد و در شهرستان ششتمد ۷۲ درصد بوده است، افزود: ما در این مسیر از همه ظرفیت دهیاران و شورا‌های اسلامی استفاده کرده و ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای آنان، توانایی این قشر موثر را به کار گرفتیم تا از رای هیچ کس، حتی افراد بیمار و سالمند که در خانه مانده و توان آمدن به شعب رای‌گیری را نداشتند، غفلت نشود.

فرماندار ششتمد، استفاده از ظرفیت روحانیت و مبلغان و اعزام آنان به روستا‌های پرجمعیت منطقه به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای رقم زدن این مشارکت یاد کرد و ادامه داد: تلاش شد تا همه مردم نسبت به اهمیت انتخابات و مشارکت در این عرصه توجیه شده و برای حضور در پای صندوق‌های رای توجیه شوند.

ایثارگر، جانمایی و توزیع مناسب شعب رای در منطقه را از دیگر عوامل شکل‌گیری این مشارکت فراگیر برشمرد و بیان کرد: حتی مناطق گردشگری منطقه از جمله رودخانه ششتمد و نیز زیارتگاه موسوم به «سرمزار» را، که در روز‌های تعطیل محل تجمع و حضور خانواده‌ها برای زیارت، تفرج و تفریح است، از قلم نینداخته و صندوق‌های سیار را برای گرفتن آرای حاضران گسیل کردیم که برای برخی از حاضران در این مناطق موجب شگفتی شده بود.

او تصریح کرد: در مجموع ۳۹ شعبه رای‌گیری برای جمع‌آوری آرای حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناطق شهری و روستایی این شهرستان غربی خراسان رضوی دایر شد که از آن میان ۱۹ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار بود و از کل این شعبه ها، ۳۲ شعبه در مناطق روستایی و هفت شعبه در شهر‌ها جانمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.