کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود و نخست‌وزیر جدید انگلیس در حاشیه نشست ناتو دیدار می‌کند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن با ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و کی‌یر استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه با نخست‌وزیر منصوب شده انگلیس دیداری دوجانبه برگزار کند.

بایدن قبلا از طریق تماس تلفنی به استارمر تبریک گفته و ادعا کرده که مایل است در کنار نخست‌وزیر "در حمایت از آزادی و دموکراسی در سراسر جهان و تقویت بیشتر روابط ویژه بین دو کشور" کار کند.

وی در خصوص نگرانی اعضای ناتو درخصوص ناتوانی بایدن برای ادامه ریاست جمهوری آمریکا گفت: رئیس‌جمهور ایالات متحده نیازی به متقاعد کردن متحدان ناتو در مورد توانایی خود برای رهبری آمریکا ندارد.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا بایدن قصد دارد متحدان خود را متقاعد کند که پس از مناظره ناموفق با دونالد ترامپ، توانایی انجام وظایف خود را دارد؟ گفت: «این سؤال نشان می‌دهد که آنها باید از رهبری و تعهد بایدن اطمینان داشته باشند، فکر نمی‌کنم اینطور باشد».

کربی تاکید کرد که اگر سران ناتو به ریاست ایالات متحده اعتقاد نداشتند، برای این اجلاس به واشنگتن نمی‌آمدند.

متحدان آمریکا در ناتو به طور خصوصی نگرانی خود را از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، به دلیل ضعف و شرایط جسمانی نتواند برای یک دوره جدید انتخاب شود، ابراز کرده‌اند. این مطلب را روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه از اوضاع داخل این ائتلاف گزارش داد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار