رئیس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی گفت: چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در حوزه تنوع محصولات صادراتی دارد و نیکاراگوئه نیز محل مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی است.

هادی شهپر در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری کشور نیکاراگوئه با چهارمحال و بختیاری که با حضور سفیر این کشور برگزار شد، اظهار داشت: تنوع محصولات و مقاصد صادراتی دو سیاست رئیس جمهور شهید بود که در دستور کار وی قرار گرفت و یکی از موضوعاتی که در این خصوص محقق شد ایجاد ارتباط با بلوک‌های منطقه‌ای بود.

وی افزود: عضویت ایران در پیمان شانگاهای، کشور‌های عضو بریکس و سفر‌های شهید آیت‌الله رئیسی به کشور‌های آمریکای لاتین و ارتباط با این کشور‌ها اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه تجارت ایران رقم زده است.

شهپر اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در حوزه تنوع محصولات صادراتی دارد و نیکاراگوئه نیز ویترین کشور‌های آمریکای لاتین است بنابراین محلی برای صادرات محصولات ایرانی به کشور‌های آمریکای لاتین محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اهمیت تجارت پایدار، عنوان کرد: یکی از معضلات بزرگ صادرات ایران موقت بودن آن است درواقع همواره اوج و فرود در صادرات ایران وجود داشته لذا باید به سمت صادرات پایدار محصولات حرکت کنیم.

شهپر ادامه داد: اقتصاد دنیا در چند سال آینده به سمت شرق پیش خواهد رفت و سفر‌های رئیس جمهور شهید به کشور‌های شرقی و آمریکای لاتین در راستای همین هدف بوده است، این پیش‌بینی قرار است با عنوان یک جاده و کمربند از چین به سواحل مکران در چابهار برسد ولی هنوز در بین مسئولان بخش خصوصی و دولتی کشور نهادینه نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار