شرکت برق آذربایجان غربی مصرف برق در ادارات و بانک‌های استان را محدود می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران از اعمال محدودیت مصرف برای ادارات و بانک‌های پرمصرف و بی توجه به برنامه‌های پیک بار خبر داد و گفت: با فعال سازی سیستم محدودکننده مصرف (لیمیتر) کنتور‌های هوشمند، مصرف برق ۱۰۰ اداره و بانک پر مصرف آذربایجان غربی تا پایان پیک بار تابستان محدود می‌شود.

طاهر کیامهر با اشاره به تعیین سقف مجاز مصرف برای ۱۰۰ اداره و بانک پر مصرف سطح استان؛ عنوان کرد: با توجه به اینکه نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند امکان پایش لحظه‌ای و از راه دور را برای مشترکان اداری فراهم کرده و طرح رصد میزان مصرف ادارات از خردادماه سال جاری تا کنون اجرا می‌شود که در ادامه این طرح ادارات و بانک‌های پرمصرف بی توجه به اخطار‌ها تا پایان شهریورماه محدود می‌شود.

وی ادامه داد: باهدف استفاده بهینه از منابع انرژی و صیانت از حقوق مشترکان، با تلاش همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان تعداد زیادی از مشترکان اداری سطح استان مجهز به کنتور هوشمند هستند که با نصب این کنتورها، مصرف برق برای این مشترکان قابل رویت و کنترل‌پذیر می‌باشد که این امر در کنترل بار و مدیریت مصرف به‌ویژه در ساعات اوج بار تأثیر بسیار بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ٣٠ درصد مصرف ادارات در ساعت اداری و ٦٠ درصد پس از پایان وقت اداری خاطر نشان کرد: کنتور‌های هوشمند منصوبه رفتار مصرفی ادارات و سازمان‌ها را رصد و پایش کرده و سازمان‌هایی که این مصوبه را رعایت نکنند، در مرحله اول اخطار دریافت کرده و سپس برق آنها به وسیله همین کنتور‌های هوشمند محدود خواهد شد.

کیامهر افزود: در ادامه پایش میدانی مستمر کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از نیمه دوم خرداد ماه تا کنون طبق بررسی‌های صورت گرفته مصرف تعداد ۱۰۰ مشترک اداری پرمصرف سطح استان که عمده آن‌ها را بانک‌های پر مصرف تشکیل می‌دهند؛ از طریق فعال سازی لیمیتر کنتور‌های هوشمند محدود می‌شود.

کیامهر تصریح کرد: مطابق این طرح میزان مصرف برق این مشترکان به صورت برخط پایش شده و به محض اینکه این میزان از سقف مجاز تعیین شده عبور کرد برق این مشترکان به صورت خودکار قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: طرح رصد و پایش مصرف برق ادارات و بانک‌های سطح استان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت روزانه و مستمر همچنان ادامه خواهد داشت و در صورت عدم توجه مشترکان پرمصرف به اخطار‌ها و توصیه‌های این شرکت مبنی بر مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف، این محدودیت برای سایر ادارات و بانک‌هایی که محدوده مجاز مصرف را رعایت نکنند اعمال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.