سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: نیکاراگوئه می‌تواند به عنوان دروازه ورودی محصولات صادراتی ایران نه تنها برای آمریکای مرکزی بلکه برای کل آمریکای لاتین باشد.

رامون مونکادا کولیندرس در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری کشور نیکاراگوئه با چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: این کشور می‌تواند به‌عنوان ویترینی از محصولات ایرانی باشد که شما بتوانید صادرات خود را به کل منطقه انجام دهید.

وی افزود: با توسعه روابط تجاری تلاش می‌شود قابلیت‌های تجاری و اقتصادی ایران در کل آمریکای لاتین معرفی شود.

سفیر نیکاراگوئه در ایران با تاکید بر ایجاد روابط تجاری بین ۲ کشور ایران و نیکاراگوئه گفت: باید تلاش کرد این روابط بهبود یابد و به این صورت شرایط ورود کالا‌های ایرانی به نیکاراگوئه فراهم شود.

وی با تاکید بر ایجاد روابط تجاری بین ۲ کشور ایران و نیکاراگوئه گفت: باید تلاش کرد این روابط بهبود یابد و به این صورت شرایط ورود کالا‌های ایرانی به نیکاراگوئه فراهم شود.

رامون مونکادا کولیندرس در خصوص بازدید‌های خود از کارخانه‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: رقابت‌پذیری محصولات ایران از مهمترین قابلیت‌های احصا شده است که این محصولات قابلیت جایگزینی را با محصولات آمریکایی دارند.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در این نشست گفت: سخنرانی‌های انجام شده نشان داد که یک انرژی و ظرفیت بسیار بزرگی برای ایجاد یک روابط مشخص بین چهارمحال و بختیاری و نیکاراگوئه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


رامون مونکادا کولیندرس با اشاره به توافق‌های خوب ۲ کشور ایران و نیکاراگوئه گفت: این توافق‌ها نشان می‌دهد هر ۲ کشور قصد برقراری روابط تجاری دارند و به این صورت شرکت‌های مختلف ایرانی از جمله در چهارمحال و بختیاری بتوانند فعالیت تجاری انجام دهند.

وی افزود: هرچند علاقه مندی زیادی از سوی شرکت‌های ایرانی برای برقراری روابط تجاری با نیکاراگوئه وجود دارد، اما قبل از آن باید روابط سیاسی و توافق نامه‌های امضا شده بین ۲ کشور محکم‌تر شود تا این قرارداد‌ها بتوانند از روابط تجاری حمایت و حفاظت کند.

رامون مونکادا کولیندرس گفت: تفاهم‌نامه‌ها می‌توانند به رفع موانع مالیاتی، همچنین زمینه‌ای برای ورود کالا‌های ایرانی به بازار نیکاراگوئه باشد.

سفیر نیکاراگوئه در ایران در خصوص بازدید‌های خود از شرکت‌های صنعتی و گفتگو با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی در بخش کشاورزی، صنایع نیمه سنگین از جمله فولاد و سیمان در این استان وجود دارد که بسیار مهم و جذاب است و می‌تواند در زمینه اقتصادی و تجاری به کشور نیکاراگوئه کمک کند.

وی اظهار داشت: کشور نیکاراگوئه به عنوان یک کشور راهبردی (استراتژیک) در آمریکای لاتین است و به زودی شاهد خواهید بود که کانالی به اندازه ۲ برابر کانال پاناما در آن ایجاد شود.

این دیپلمات با اشاره به نیازبه سیمان و آهن برای اجرای این کانال گفت: ما می‌خواهیم کشور‌های دوست که توانایی اجرای این پروژه را دارند با ما همکاری داشته باشند.

رامون مونکادا کولیندرس با اشاره به اینکه نیکاراگوئه کشور کشاورزی است گفت: می‌توان از بسیاری از امکاناتی که در بخش کشاورزی در ایران وجود دارد از جمله اوره، آمونیاک و صنایع وابسته و پیشرفته آن بهره برد.

به گفته وی، داشتن قهوه با کیفیت، معادن طلا و نقره، گوشت و محصولات دریایی از جمله قابلیت‌های کشور نیکاراگوئه است.

سفیر نیکاراگوئه ایران گفت: به عنوان سفیر، وظیفه روان‌سازی روابط و در فاز دوم تقویت روابط تجاری را برعهده دارم.

وی گفت: سطح استاندارد در ایران بسیار بالا است و اگر زمانی لازم باشد محصولات نیکاراگوئه وارد ایران شود شاید کالا‌های ما آن کیفیت مورد نظر را نداشته باشد و شما باید به ما کمک کنید.

رامون مونکادا کولیندرس با تاکید بر اینکه ایران به معنای واقعی بهشت است افزود: ایران از نظر گردشگری هیچ کمبود و کاستی ندارد و ضمن معرفی این ظرفیت‌ها باید از این قابلیت به بهترین نحو استفاده شود.

وی در خصوص صنایع دستی نیز گفت: صنایع دستی نیکاراگوئه بسیار محدود و ساده است و اگر این امکان و تبادل وجود داشته باشد می‌توان در بازار نیکاراگوئه صنایع دستی با کیفیت ایران را عرضه کرد.

سفیر نیکاراگوئه ایران در خصوص فرش نیز افزود: باید در خصوص فرش خیلی کار شود، چون کشور‌هایی مانند آمریکا و مکزیک سابقه استفاده از فرش دارند، اما در کشوری مانند نیکاراگوئه و آمریکای لاتین استفاده از فرش خیلی محدود است که باید بازاریابی خوبی در این خصوص انجام شود.

گفتنی است؛ رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران در سفر ۲ روزه خود به چهارمحال و بختیاری از ۲ شرکت صنعتی از جمله تولیدکننده لامپ LED و مصنوعات چوبی استان بازدید کرد و امروز نیز در نشست با فعالان اقتصادی استان با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری آشنا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار