رئیس کل دادگستری استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین دادگستری کل استان و شهرداری کرمان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دادگستری کل استان و شهرداری کرمان گفت: با توجه به تاکیدات ریاست معزز قوه قضائیه در رابطه با موضوعات اشتغال و تولید، در سیستم قضائی استان انگیزه و آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت با شهرداری وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صرفا تشکیل جلسات برای حل مشکلات عرصه شهری کافی نیست، لازم است دستگاه‌ها در درون استان با استفاده از ظرفیت‌های متقابل، زمینه عملی شدن پروژه‌ها فراهم گردد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان این مطلب که انتظارات متقابل دستگاه قضائی و شهرداری در نهایت منتج به انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین طرفین شد، گفت: یکی از انتظارات دستگاه قضائی، اقدامات شهرداری جهت فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که جزو چالش‌ها و مشکلات اصلی استان است.
عالی‌ترین مقام قضائی استان گفت: استفاده از ظرفیت صلح و سازش یکی دیگر از مفاد انعقاد تفاهم نامه می‌باشد که در قالب تفاهم نامه هیات صلح حل اختلاف در شهرداری افتتاح می‌شود، و بعد از آن پرونده‌ها در شهرداری خاتمه می‌یابند و پرونده‌های کمتری از حوزه شهرداری به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

وی گفت: در صورتی که پرونده‌های شهرداری به شعبه‌های متعدد ارجاع شود منجر به ایجاد رویه‌های متفاوت می‌گردد و لازم است پرونده‌های حوزه شهرداری در شعب تخصصی رسیدگی شود تا در صدور آرا وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که برخی از افراد با اخذ دستور موقت پروژه‌های شهرداری را متوقف می‌کنند، گفت: علی رغم اینکه قاضی دادگاه دستور موقت صادر می‌کند، اما در این باره این آرا بعد از تایید رئیس حوزه قضائی اجرایی می‌شود که این موضوع حاکی از اهمیت به اتمام رسیدن پروژه‌های دستگاه‌های خدمت رسان می‌باشد.

وی ضمن تشکر از زحمات شهردار و همکاران وی در زیباسازی و اداره شهر گفت: با اقدامات ارزنده شهرداری در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت و پروژه بسیار خوب تقاطع غیرهمسطح سه راه شرف آباد که معضل ترافیکی را حل خواهد کرد، حاکی از این است که شهرداری کرمان در افق جدید خود موفق عمل خواهد کرد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: مبلمان شهری در مراکز استان‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، یک مهمان هنگام ورود به شهر قبل از هرچیزی ظاهر شهر را قضاوت می‌کند و لازم است این موضوع در اولویت کار شهرداری قرار بگیرد.

وی افزود: بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهر کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام لقب گرفت و سالانه این شهر شاهد گردشگر‌های های زیادی از کشور‌های مختلف است که زائر قبر حاج قاسم سلیمانی هستند که این موضوع نیز بر ضرورت زیبا سازی شهر می‌افزاید. 

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: هنوز شهر کرمان از نظر فضای شهری به جایگاه مطلوب خود نرسیده است، و برای تبدیل شدن به یک کلان شهر زیبا نیاز به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی دارد.

وی ضمن اشاره به تعویق افتادن ۱۰ ساله احداث پروژه ساروج در شهر کرمان، بیان داشت: نباید با تغییر دولت و تغییر سیاست‌ها های مدیران، جلوی پای سرمایه گذاران خارجی سنگ انداخته شود و باید بنحوی عمل کنیم که سرمایه گذاران خارجی و داخلی در پروژه‌های شهری ما سرمایه گذاری کنند.

برچسب ها: دادگستری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار