دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی گفت: در تابستان ۶۴ اردوی طلایه‌داران برای دانش آموزان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اسماعیل جانعلی پور، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در نشست خبری ظهر امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به دنبال رویداد‌های صرف نیست بلکه به موضوعات و مضمون محتواهای رویدادها و برنامه‌ها توجه می‌کند.

وی با بیان این که اربعین یک فرصت تربیتی است؛ افزود: پیاده روی اربعین در دو دهه اخیر برگزار شده که در این رویداد جوانان و نوجوانان حضور پرشوری دارند و در مسیر موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی زائران راه اندازی می‌کنند.

او با بیان این که مجموعه هیئت‌های انصار المهدی  ویژه دانش آموزان در مدارس وجود دارد ادامه داد: دانش آموزان می توانند در این هیئت‌ها برنامه‌های مذهبی خود را برگزار کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان این که اولویت ما رعایت اصول بهداشتی است؛ افزود: رعایت اصول فنی و بهداشتی در اردوی پیاده روی اربعین برای دانش‌آموزان ضروری است چرا که رعایت اصول باعث پیشگیری بیماری‌هایی همچون سرخک می‌شود.

جانعلی پور با بیان این که اردو‌هایی با عنوان اردو طلایه داران در استان‌ها انجام می گیرد؛ افزود:  ۶۴ اردوی طلایه‌داران در تابستان برگزار می شود.

او ادامه داد: اردوی زیارتی اربعینی برای برخی از استان‌ها در نظر گرفته شده است. این تابستان یک تابستان تشکیلاتی و معرفتی با اردوی طلایه داران و اردوهای مناسبتی از جمله اربعین است.

وی افزود: اردو یکی از راهبردهای تشکیلاتی اتحادیه است و اردو یک مجموعه تربیتی و برای تشکیلات ما در کنار هئیت ها یک راهبرد است، همچنین در خصوص دانش آموزان شهید برنامه هایی با عنوان لشکر فرشتگان و همکلاسی آسمانی برای دانش آموزان دختر و پسر است که سالانه یک بار دانش آموزان را به سفر مشهد اعزام می کنیم و سال گذشته برگزار شد، امسال با حضور هزار دانش آموز دختر و کمتر از هزار دانش آموز پسر برگزار می شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی افزود: با یک تبیین درست از میدان، اتفاقات و حوادثی می تواند گامی درست برای جلوگیری از ناامیدی برداشته شود و در راستای تبیین برنامه ای با عنوان نوجهان در نظر گرفته شده است، تمرکز جدید مدیریت بر مدرسه و اتحادیه دانش آموزی است. بحث پاسخ به یک دانش آموز نیست، بلکه دانش آموزان توانمند با شبکه سازی مناسب مسایل را برای همسالان خود تبیین کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار