فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نجات ناوشکن سهند، تجربه موفقی بود که دستاورد‌های علمی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آئین تجلیل از دانش‌آموختگان دوره نظری دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه فرماندهی و ستاد، در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، گفت: ما در نیروی دریایی از برخی مرز‌ها عبور کردیم و در حال تکمیل و ارتقای تجهیزات و امکانات هستیم.

وی افزود: در حوزه پهپادی، تحولات ویژه و اقدامات خاصی داشته و داریم، حفظ توان و ارتقای این حوزه از نکات کلیدی است که همیشه در دستور کار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نجات ناوشکن سهند یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود و با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان، به فضل الهی ما انجام دادیم.

وی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی، بازه زمانی نجات سهند را حداقل دو ماه کاری و بدون تضمین سلامت این ناوشکن می‌دانستند، ولی ما با یک کار جهادی و در یک بازه زمانی د ه‌روزه و بدون هرگونه آسیب به یگان و حادثه این کار را انجام دادیم.

دریادار ایرانی تأکید کرد: موفقیت ما در نجات زودهنگام و بدون حادثه ناوشکن سهند مرهون توکل و توسل است و به‌یقین ایام محرم و توسل به حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در موفقیت ما نقش داشته است.

دریادار ایرانی ضمن بیان اینکه در نجات سهند حتی یک سانحه نیرویی و تجهیزاتی به وجود نیامد، ادامه داد: نجات سهند، تجربه موفقی بود که دستاورد علمی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره ظرفیت بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و تکیه بر علم و دانش مهندسین این مرز و بوم گفت: در حوزه غذا و میوه با همکاری دانش‌بنیان‌ها ماندگاری آنها را دو‌ساله کردیم و برای ماندگاری پنج‌ساله برنامه داریم.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: در حوزه پروازی ظرفیت را توسعه دادیم و به‌زودی ظرفیت شناور پشتیبانی را توسعه می‌دهیم. یکی از برنامه‌ها گشت دریایی دور با تجهیزات پروازی است که در دست برنامه‌ریزی و اقدام است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
‌موش کور
۰۹:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
درود بر دلاور مردان ارتش.با این حرکت انقلابی و جهادی و دشمن شکن شعار (ما می توانیم)را معنا کردید.فقط اگه ناو احیانا استارت نخورد شمع ها رو باز کنید با باد خشک کنید مشکل برطرف میشه...خسته نباشید
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خاک بر سرت با اون تفکرت
Iran (Islamic Republic of)
حسین علی
۱۵:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نهایت بی عرضه گی است ثروت مردمی را غرق کردن مگر قایق ماهیگیری است که دو باره درستش کنید معلومه که از تکنیک هیچی نمیدونه. ههههه الکترونیک و اب.
Iran (Islamic Republic of)
اصغر‌شرفی
۱۴:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
بعد‌غرق‌اون‌چی؟یه‌موفقیت‌نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
ناوی که یکماه داخل آب خلیج فارس بمونه با آن درصد شوری و خورندگی فقط بدرد اسقاط میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
دمت گرم سردار.
Japan
Ali
۰۸:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
مرتیکه نادان ناو رو غرق کردید اونم توکشتی سازی حالا که شناور کردی اسمشو میزاری دست آورد دیوانه بی مغز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
با ناوی که هر باره غرق میشه میخوای بری به جنگ با هواپیمابرهای آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
زارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
غرق شدنش دستاورده
Iran (Islamic Republic of)
یداله
۰۸:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
اتفاقات همیشه در کمین اند مهم درس آموخته هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
آفرین‌بر‌قهرمانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
این اتفاق نشون داد که تولید داخل خیلی خیلی از استانداردها فاصله دارد و باید در جهت صنعتی شدن و علمی تر شدن پیش رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
اصولا یک ناوچه یا ناو جنگی نباید غرق شود مثلا ناوک استارک در سال ۱۹۸۷ توسط موشک اگزوسه عراق زده شد. و به شدت آسیب دید ولی غرق نشد و به فلوریدا رفت و تعمیر شد.
در قرن جدید دیگر غرق شدن یک شناور جنگی نشانه ضعف تکنولوژی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
در حوزه امنیت هوایی و شخصیت ها مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
ما می‌توانیم یک ادعای تو خالی نیست ملت ایران ثابت کرده‌اند که ما همه مشکلات را می توانیم حل کنیم و اگر کسی بگوید نمی توانیم اول به خودش بعد به ملت ایران و خدا جفا کرده چون هیچ آماری ، هیچ تحقیق علمی نشان نمی‌دهند که غربی ها از ما با هوش تر و با استعداد ترند اگر ما عقب ماندگی داریم به هیچ وجه نه در خلقت ماست نه در دین ما بلکه فقط و فقط این عقب ماندگی نتیجه تفکر خود تحقیری و خیانت حکام در طول تاریخ گذشته بوده است نمونه اش قتل خیانتبار مرحوم امیر کبیر که اگر او را نمی کشتند ما امروز حداقل در حد ژاپن بوده و از اینگونه خیانت ها در طول تاریخ ایران فراوان است و ترور دانشمندان متعهد ما در چند سال گذشته توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در همین راستاست . علی لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ملا عباسقلی عیدی
۲۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
شوخی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
سلام بر شیر مردان دریا خسته نباشید خدا قوت و پشت وپناه شما و خانواده گرامیتان امین با این روحیه هیچ کاری برای شما سخت نیست افرین بر عزمتان یادمان باشد دوستان سهند در خیلیچ همیشه فارس ارام گرفتند برای ارامش روحشان فاتحه بخوانبد امثال سعید نژادها اقاجعفری ها اسلامی ها عباسچی ها و......
آخرین اخبار