سد‌های پنجگانه تهران در حال حاضر مجموعا ۵۹۸ میلیون مترمکعب موجودی آب دارند که معادل ۳۲ درصد پرشدگی است.

بر اساس آخرین آمار از شاخص منابع آبی کشور تا ۲۷ مرداد، حجم آب ورودی به سد‌ها در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال آبی گذشته رشد ۶ درصدی داشته و از ۳۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب در سال قبل، به ۴۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

این گزارش نشان می دهد که خروجی سد‌ها از ۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۳۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که افزایش ۷ درصدی استفاده از آب‌های سطحی برای تأمین آب در مصارف مختلف شرب و کشاورزی و... را نشان می‌دهد.

در مجموع نیز موجودی فعلی مخازن سد‌های کشور با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۷ میلیارد و ۷۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است؛ این در حالی است که سال گذشته در زمان مشابه موجودی سد‌ها ۲۵.۱۰ میلیارد مترمکعب بود. با این آمار و ارقام، در آستانه پایان دومین ماه از گرمترین فصل سال به نصف رسیده و موجودی سد‌ها ۵۳ درصد ثبت شده است.

در ادامه وضعیت پرشدگی برخی از سد‌های مهم کشور قابل مشاهده است که در مهمترین آنها شاخص‌ها نشان می دهد وضعیت پرشدگی سد‌های پنجگانه تهران در حال حاضر مجموعا ۵۹۸ میلیون مترمکعب موجودی آب دارند که معادل ۳۲ درصد پرشدگی است که رشد ۲۵ درصدی موجودی آب نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وضعیت سدهای مهم کشور

همچنین بر اساس آخرین آمار تا ۲۶ مرداد، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۴۸.۴ میلیمتر ثبت شده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت با متوسط ۲۴۳.۱ میلیمتر بارندگی، ۲ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با متوسط بارش ۲۰۸.۴ میلیمتر ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه وضعیت بارندگی کشور به تفکیک استان‌های کشور قابل مشاهده است.

وضعیت بارندگی های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار