مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: میانگین سنی زائران ثبت‌نام کننده اربعین حسینی حدود ۳۷ سال است.

 مهران فرشید مدیر کل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خدمات صورت گرفته در سامانه سماح با اشاره به بروز بودن این سامانه و رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته گفت: متقاضیان توانستند به سهولت روند نام نویسی را انجام دهند و تا عصر روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه بیش از ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی و کامل کرده اند.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از متقاضیان نیز هنوز ثبت نام خود را با انتخاب بسته بیمه‌ای تکمیل نکرده اند افزود: به همه افرادی که در روز‌های آتی قصد عزیمت به عتبات را دارند توصیه اکید می‌کنیم که نام نویسی و دریافت خدمات بیمه‌ای را جدی بگیرند.

فرشید درباره خدمات بیمه‌ای اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد ثبت نام کنندگان بسته اول بیمه، حدود ۴۵ درصد بسته سوم بیمه و حدود ۴ درصد بسته دوم بیمه را انتخاب کرده اند. بسته اول به مبلغ ۸۰ هزار تومان، بسته دوم ۹۰ هزار تومان و بسته سوم ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی درباره دیگر انتخاب های متقاضیان در سامانه سماح گفت: غالب عزیزان درخواست عزیمت به صورت زمینی را ثبت کرده اند؛ ۵۸ درصد مرز مهران، ۲۱ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۶ درصد چذابه، ۴ درصد هوایی و معدود افرادی نیز سایر مبادی مرزی را برگزیده اند و حدود ۶۲ درصد متقاضیان آقایان و نزدیک به ۳۸ درصد نیز بانوان می‌باشند که در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

فرشید اظهار کرد: ۴۵ درصد متقاضیان سفر با اتوبوس، ۲۸ درصد خودروی شخص، ۸ درصد تاکسی، ۴ درصد هواپیما، ۲ درصد قطار و یک درصد نیز مینی بوس را در سامانه ثبت کرده اند.

وی افزود: بیشترین درخواست ثبت شده برای خروج از مرز‌ها به جهت موسم اربعین مربوط به روز ۲۵ مرداد ماه و بازگشت به کشور نیز روز ۳۱ مرداد ماه بوده است.

مدیر کل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه میانگین سنی زائران ثبت نام کننده اربعین حسینی ۱۴۰۳ حدود ۳۷ سال می‌باشد، گفت: این میانگین سنی نسبت به سال گذشته یک سال جوانتر شده است؛ همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح نسبت به سال گذشته تقریبا برابر می‌باشد.

وی افزود: بیشترین میانگین سنی مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال می‌باشد؛ البته از همه اقشار سنی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند و این نشان دهنده عشق مردم از هر سن و سالی به اهل بیت عصمت و طهارت است.

فرشید با بیان اینکه حدود ۶ درصد ثبت نام شدگان زیر ۱۰ سال هستند گفت: حدود ۱۸۵ هزار نفر از متقاضیان در فاصله سنی کمتر از ۱۰ سال می‌باشند؛ حدود ۲ درصد ثبت نام شدگان نیز بالای ۹۰ سال هستند که حدودا ۳۵ هزار نفر می‌باشند.

فرشید با بیان اینکه عشق امام حسین و اهل بیت پیر و جوان نمی‌شناسد گفت: در میان ثبت نام شدگان از نوزاد ۱۴ روزه تا خانم ۱۰۳ ساله وجود دارند که تفاوت سنی این افراد بیش از یک قرن می‌باشد.

برچسب ها: اربعین ، سامانه سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
انشالله در عراق زلزله بشه فقط عراقیها برن زیر زمین ازشون راحت شیم همانطورکه غواصهای ما را بردن زیر خاک خودشان هم برن شرشان کم بشه حیف اما حسین ع انجاست
آخرین اخبار