مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، گفت: طرح دروازه‌های امنیتی اطراف حرم مطهر به‌منظور توسعه حریم امنیتی و ایجاد مسیر جایگزین برای عبور شهروندان تهیه شد.

 علیرضا خاکی با بیان اینکه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) چند پروژه تعریف شده است،گفت: یکی از این پروژه‌ها، پروژه مکان‌یابی دروازه‌های امنیتی است که طرحی برای آن در سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تدوین شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، افزود: در این طرح بنا بر بزرگ شدن محدوده امنیتی و تغییر مکان دروازه‌های امنیتی حرم مطهر است که در عین حال به دسترس‌پذیری شهروندان نیز توجه ویژه‌ای شده است، به‌علاوه قرار است مشکل شهروندان برای رسیدن به خیابان شهدا و خیابان‌های اطراف حرم مطهر رفع شود که مجبور به عبور از ایست و بازرسی‌ها نباشند.

خاکی با اشاره به طرح محدوده امنیتی حرم مطهر که از سال‌های گذشته در دستور کار مدیریت شهری بوده است، بیان کرد: در قالب مصوبات این طرح قرار است ۶۴ واحد تجاری واقع در اطراف حرم مطهر خریداری شود که در فاز نخست ۳۴ پلاک در مجاورت صحن اتابکی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، اضافه کرد: در طرح محدوده امنیتی که تهیه شده است و برای تصمیم‌گیری به کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌شود، تلاش شده است تا مسائل و مشکلات پیاده و مسائل امنیتی اطراف حرم حل و مسیر‌های جایگزین انتخاب شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، گفت: قرار است که از روی محور گذرخان، کوچه ارگ و کوچه هتل ارم یا کوچه ۶ بلوار بهار یا احداث یک پل عابرپیاده روی رودخانه که وابستگی به پل آهنچی نداشته باشد، دسترسی مردم راحت‌تر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار