حجت‌الله سیفی کارگردان سینما گفت: مدیریت فرهنگی ما غلط است یعنی مدیران مدارس و آموزش پرورش ما هنوز بزرگ نشده اند.

 سفر پر ماجرا فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است که  پس از ۵ ماه، سومین فیلمی است که در این ژانر در سینماها اکران شد.

فیلم سینمایی سفر پرماجرا به کارگردانی و نویسندگی حجت الله سیفی است که گروهی از بازیگران بزرگ‌سال در کنار بازیگران خردسال دارد و با تمرکز بر جذابیت های توریستی، بسیاری از مکان های تاریخی سراسر ایران را برای بچه ها در دل قصه خود معرفی می‌کند.

این فیلم درون مایه کمدی نیز دارد و به همین خاطر به سراغ برخی بازیگران با سبقه کمدی چون نیما شاهرخ‌شاهی، جلیل فرجاد و ... رفته است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دانیال و ملیکا در پی گمشدن مادرشان در جنگل به شهری با مردمانی با قامت کوتاه می‌رسند و باخبر می‌شوند که مادرشان اسیر سلطان شهر شده، ژولی مردی کوچک برای دیدن پادشاه به آنان کمک می‌کند. پادشاه آزادی مادر را در گرو آوردن میوه آسمانی شفابخش می‌داند. آنان سفرهای سخت را در سرزمین‌های دور و دریاها آغاز و با ماجراهایی روبرو می‌شوند.

حجت‌الله آقای سیفی کارگردان فیلم سینمایی «سفر پر ماجرا» درباره فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان بیان کرد: اگر بخواهم فیلم‌های کودکی که در جشنواره کودک و نوجوان جایزه گرفته اند را تحلیل کنم باید بنشینیم گریه کنیم. زیرا یک سال به یک فیلم جایزه دادند و به فیلم من جایزه ندادند. داستان آن فیلم این بود که یک بچه که بچه نامادری و ناپدری بود، فرار می‌کند و بعد پدر در مکانی به دنبال پسرش می‌رود. پسر در مکانی قایم می‌شود بعد می‌گوید پسرم من می. دانم کجا رفتی و می‌رود منزل! هیچ پدری وقتی فرزندش گم می‌شود با خیال راحت نمی‌رود منزل و استراحت کند و بگویم من‌می‌دانم بچه کجا است. این اثر دولتی بود و فارابی ساخته بود، اما هیچ وقت اکران نشد. چون از ابتدا این اثر غلط بود. به این اثر جایزه تعلق گرفت، چرا؟ چون در این اثر یک دزد نماز می‌خواند. البته این را هم بگویم فیلمی ساخته می‌شود و چون دو الی سه بچه کودک در این اثر حضور دارند، اسم فیلم را کودک و نوجوان می‌گذارند، این گونه نمی‌شود.

چهل سال است که فیلم می‌سازم و می‌دانم کودک چه می‌خواهد

وی ادامه داد: مدیریت فرهنگی ما غلط است. یعنی مدیران مدارس و آموزش پرورش ما هنوز بزرگ نشده اند و می‌گویند نه فیلم کودک مگر چگونه است! من به شخصه وقتی فیلم کودک تماشا می‌کنم با ذهنیت اینکه این اثر برای کودک چه می‌گوید آن فیلم را نگاه می‌کنم و اصلا خود را نمی‌بینم. می‌گویم این فکر کودک است و یک عمل مثبت انجام می‌دهد. چهل سال است که فیلم می‌سازنم و در تمام شورا‌ها حضور داشتم و می‌دانم باید برای کودک چه نوع فیلمی بسازم.

وی افزود: ما فیلم‌سازان برای پخش یک فیلم به اندازه یک سناریو آدم باید دنبال کارهایش باشیم. تبلیغات باید یک هفته قبل از اکران صورت گیرد نه اینکه یک هفته بعد از اکران هنوز به دنبال کار‌های تبلیغاتی فیلم خود باشم. 

این کارگردان شاخص عنوان کرد: معتقدم جشنواره فیلم کودک نوجوان، یک جشنواره سیاسی است. به عبارتی قصد برگزاری شو است. نیازی به این شلوغ کاری‌ها نیست و آن بودجه را به فیلم‌سازان بدهید، چرا این همه کار را شلوغ می‌کنید. وقتی به من فیلم ساز می‌گویند برای کودک فیلم بساز. باید شرایط فراهم‌شود تا فیلمساز اثر تولید کند.

سفر پر ماجرا با بودجه دولتی ساخته نشد

حجت‌الله آقای سیفی کارگردان فیلم سینمایی «سفر پر ماجرا» گفت: فیلم سفرپرماجرا به جز حرف زدن با کودک و نوجوان حرف دیگری ندارد. حرف من این است که بچه‌ها، خانواده‌ها، معلم‌ها سفر پرماجرا را ببینید و قول می‌دهم از دیدن این اثر سینمایی کودک هیچ ضرری نمی‌کنید و نخواهید کرد.  

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: سفر پر ماجرا را با بودجه دولتی نساختم و دولت یک ریال به من کمک نکرده است.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار