مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل باقیمانده مسیر پایانه مرزی ماهیرود در این استان به فراه افغانستان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به این که برای تکمیل باقیمانده مسیر پایانه مرزی ماهیرود در استان به فراه افغانستان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: در سال‌های گذشته ۶۴ کیلومتر از ۱۱۷ کیلومتر طول این مسیر در خاک افغانستان تکمیل شده است.

او با بیان اینکه از مجموع مسیر باقیمانده در ۱۲ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت انجام شده است افزود: عملیات زیرسازی بقیه محور با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

مودی تصریح کرد: اکنون یک پیمانکار در این محور مشغول فعالیت است و هدف گذاری شده در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز به مقدار ۶ هزار میلیارد ریال این راه طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان به طول ۱۱۷ کیلومتر از پایانه مرزی ماهیرود آغاز می‌شود و تا مرکز استان فراه ادامه دارد.

او بیان کرد: اهداف کلان اجرای این طرح زیربنایی تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های همسایه، بهبود کریدور‌های ترانزیتی شمال - جنوب، کاهش مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده‌ای، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شبکه حمل و نقل جاده‌ای است.

مودی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح مسیر ترانزیت کالا به کشور افغانستان ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

گذرگاه مرزی ماهیرود یا نقطه مرزی میل ۷۸ یک گذرگاه مرزی بین ایران و افغانستان است که در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی قرار دارد و نام این مرز در کشور افغانستان، مرز ابونصر فراهی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.