رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در جلسه هفته گذشته کمیسیون نرخ حمل و نقل سرویس مدارس با رشد ۳۵ درصدی تصمیم‌گیری شد و به تصویب رسید.

سید محمدحسین دهناد ، با اشاره به زمان بررسی نرخ سرویس مدارس در صحن شورای شهر گفت: مصوبه اخیر، با محوریت حمل و نقل دانش‌آموزی، سال گذشته در هیئت وزیران به تصویب رسید و مرجع نرخ‌گذاری خدمات سرویس مدارس، شورای اسلامی شهر مشخص کرد.

دهناد ادامه داد: ما در بحث نرخ‌گذاری سرویس دانش‌آموزی به جمیع جهات، ازجمله رانندگان، شرکت‌ها و اولیا توجه لازم داریم. به همین جهت ما هفته گذشته در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کردیم. در این جلسه نمایندگانی از شهرداری، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی حضور داشتند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در تشریح جلسه فوق‌العاده هفته پیشین بیان کرد: ما در این جلسه باید در مورد موضوعات مختلف تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ می‌کردیم. یکی از این موارد توجه به میزان نرخ حمل و نقل دانش‌آموزی بود، کمااینکه برای رانندگان و اولیا به صرفه باشد.

دهناد از علت تأخیر در تصمیم‌گیری نرخ‌گذاری سرویس مدارس گفت و تصریح کرد: طبق آئین‌نامه‌ای که در سال گذشته به تصویب رسیده بود، شهرداری موظف بود که تا پایان خردادماه نرخ پیشنهادی را به مجموعه شورای شهر اعلام کند. بنابه دلایلی شهرداری این نرخ را در شهریورماه به شورا ارسال کرد و ما سه روز بعد جلسه فوق‌العاده کمیسیون را برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: بر این اساس نرخ حمل و نقل سرویس مدارس در کمیسیون با رشد ۳۵ درصدی تصمیم‌گیری شد و به تصویب رسید. این مصوب، عددی بود که در مجموعه استانداری و شورای تنظیم بازار نیز مورد بحث قرار گرفت. ما دوشنبه هفته جاری در صحن علنی شورای شهر جلسه‌ای خواهیم داشت که در آن بررسی‌های لازم تصمیم‌گیری نهایی گرفته خواهد شد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: این اولین باری بود که یک شیوه‌نامه جدید تهیه شده بود و نیاز به سازماندهی زیرساختی داشت؛ بنابراین لایحه با تأخیر به شورای اسلامی شهر وصول شد.

او در پاسخ به این سوال که شورا در تصویب لایحه شهرداری چه ملاک‌هایی را در نظر می‌گیرد، افزود: ما در آئین‌نامه تصویب شده جدید، در راستای کاهش دغدغه‌های والدین در زمینه ایمنی گام برداشتیم. چارچوب‌ها و ضوابط به نسبت قبل، برای شرکت‌ها، خودرو‌ها و رانندگان سختگیرانه‌تر شده است.

دهناد بیان کرد: به جهت رفاه حال اولیا سامانه‌ای طراحی شده که در آن موضوعات مرتبط با خودرو، راننده و مسیری که طی می‌کند مشخص و عیان است. دغدغه دیگری که در شهرداری و شورای شهر مطرح شده بود، بحث سرویس دانش‌آموزان با شرایط معلولیت جسمی و حرکتی دارند و در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در مصوبه جدید مواردی درخصوص دانش‌آموزان با شرایط استثنایی و معلولیت پیش‌بینی شده بود. در این مورد تکالیفی برای دولت مشخص شد که باید منابعی را در این زمینه برای شهرداری تأمین می‌کرد.

دهناد عنوان کرد: باتوجه به نگرانی‌های موجود در زمینه جابه‌جایی دانش‌آموزان استثنایی، ما از منابع داخلی شهرداری یک ردیفی را مشخص کردیم و این عدد را تخصیص دادیم. این دانش‌آموزان باتوجه به شیوه‌نامه مذکور، از طریق آموزش و پرورش معرفی شده و تسهیلات ویژه [بدون دریافت نرخ]به جهت رفاه و آرامش خاطر اولیا در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: ما امسال در بررسی‌های خود، افزایش هزینه سرویس مدارس را نسبت به هزینه ایستگاه خطی و تاکسی‌های گردشی کمتر اعلام کردیم و سقف افزایش را ۳۵ درصد در نظر گرفته‌ایم. برای مثال دانش‌آموزی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کند، عددی که والدین برای یک سال بابت نرخ سرویس پرداخت می‌کنند، با فرض مسافت ۳ کیلومتر ۶.۵ الی ۷ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار