نامزد جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، کشور‌هایی که از دلار دور می‌شوند را مجازات خواهد کرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا متعهد شده است که تعرفه‌های گمرکی را بر کشور‌هایی که به تدریج در معاملات خود از دلار آمریکا دور می‌شوند، اعمال کند.

براساس گزارش آناتولی، این سخنان او قبل از همایش در ویسکانسین بیان شد که طی آن او برنامه‌های اقتصادی مرتبط با تشدید بیشتر روابط تجاری با چین و اتحادیه اروپا را در صورت پیروزی در انتخابات اعلام کرد.

ترامپ گفت: کشور‌هایی که دلار را ترک کنند، آمریکا در تجارت با آنها معامله نخواهد کرد، بلکه برای هر کالایی که از این کشور‌ها می‌آید، تعرفه گمرکی ۱۰۰ درصدی اعمال خواهیم کرد.

اظهارات ترامپ پس از ماه‌ها گفتگو بین او و مشاوران اقتصادی‌اش درباره راه‌های مجازات متحدان یا مخالفانی که به دنبال راه‌های فعال برای تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار هستند، بیان می‌شود.

ایران، چین، هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی همگی در مورد دلارزدایی در اجلاس سال گذشته بحث کردند. با این حال، ترامپ می‌خواهد که دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

ترامپ پیش از این نیز اعلام کرده بود که  تحریم‌های آمریکا موقعیت دلار را در جهان تضعیف می‌کند. او تأیید کرد که وضعیت اقتصادی در آمریکا در حال حاضر بدتر از زمان همه‌گیری کرونا است و اکنون زمان فرستادن کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات آتی به خانه‌اش در کالیفرنیا است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار