نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان به سقف بودجه امسال برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» اضافه شده است.

محمدرضا کمساری در خصوص طرح میدان ابتدای «هفت‌باغ علوی» به جنبه زیباسازی آن اشاره کرد و گفت: در این طرح موضوعات متعددی ازجمله حقوق شهرداری، زیباسازی ورودی شهر از سمت «ماهان»، ابعاد معماری و شهرسازی و موضوعات حقوقی بر آن وارد است که در جلسات کارشناسی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، در مورد آن گفت و گو و پیشنهاداتی هم مطرح شده است.

 وی وسعت این میدان را ۱۵ هکتار اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد مالکیت این میدان متعلق به شهرداری و ۵۰ درصد دیگر به شرکت «عمران علوی» تعلق دارد.

کمساری با بیان اینکه نازیبایی در ورودی شهر وجود دارد که باید تعیین‌تکلیف شود، اظهار کرد: شرکت «عمران علوی» به‌دنبال زیبا‌سازی و ساماندهی ورودی شهر است و نیاز است که شهرداری همکاری کند؛ چراکه شرکت مذکور برای خرید یا فروش میزان سهم خود موافق است.  

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان هم، با اشاره به تدوین صورت‌جلسه‎ای در این خصوص، گفت: البته در مورد پیشنهادات داده‌شده به شهرداری، باید با حضور همه اعضا تصمیم‌گیری شود.

محمد امینی‌زاده با اشاره به اینکه هفت‌ونیم هکتار از این میدان به شهرداری تعلق دارد، بیان داشت: با بررسی کارشناسی با معرفی افرادی از طرفین، میزان سهم شهرداری ارزیابی و با مشخص‌شدن معادل ریالی آن، معوض آن، در جای دیگر به شهرداری داده شود.

وی افزود: واگذاری بخشی از اراضی «الله‌آباد» تا آخر شهریورماه امسال، به پیمانکار در قالب تهاتر زمین نیز، ازجمله مفاد صورت جلسه بوده است.

معاون حمل‎‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز گفت: به گفته قرارگاه «خاتم‌الانبیا (ص)»، حدود  ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت زیرگذر هوانیروز بودجه نیاز است.

محمدرضا یحیی‌زاده، افزود: شهرداری در صورت جلسه پیشین، تعهد کرده که در فاز اول این طرح، تا پایان آبان‌ماه،  ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب زمین، تهاتر و در انتهای دی‌ماه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان زمین به پیمانکار واگذار کند، که پرداخت ماهیانه هفت میلیارد تومان به‌صورت نقدی نیز ازجمله این موارد است.

وی بیان کرد: پیشنهاد اضافه‎شدن ۴۸۰ میلیارد تومان مربوط به صورت‌وضعیت‌های برآورده‌شده است که باید در حساب مالی شهرداری قرار گیرد، اما هزینه‌ها بیش از این موارد است.

یحیی‌زاده، در مورد فاز یک و دو این طرح گفت: فاز یک شامل راست‌گرد «محیط زیست» و راست‌گرد سمت «سنگبری» و چپ‌گرد «کمیل» به سمت «غدیر یک» است و فاز دوم نیز، زیرگذر «شمال به جنوب» و برعکس، و راست‌گرد «شرق به غرب» را در برمی‏‌گیرد، که چندین لوپ هم در آن دیده شده است.

در ادامه، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: در فاز یک این طرح تاکنون،  ۹۴ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده که بیش از ۵۰ میلیارد تومان آن نقدی و مابقی در قالب زمین پرداخت شده است و جزو توافق قبلی شهرداری به پیمانکار بوده است، اما در جلسه اخیر بیان شد با پرداخت مبلغی دیگر و تهاتر زمین، کار تعطیل نشود و ادامه یابد. 
 
محمدرضا کمساری، افزود: از رقم پیشنهاد‌شده برای افزایش بودجه، باید ۴۵۰ میلیارد تومان آن، در قالب زمین به «خاتم‌الانبیا (ص)» داده شود.

در این خصوص رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه تاکنون، شورای اسلامی شهر، در مورد فاز دوم این طرح، اظهار نظر نکرده است، افزود: در این خصوص باید هزینه‌های طرح، به‌صورت کامل مشخص شود.

محمد امینی‌زاده، بیان کرد: پرداخت مابقی بدهی پیمانکار در سال‌های آتی جای سوال دارد؛ چراکه زمان دقیق آن مشخص نیست.  

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه درآمد شهرداری ناشی از عوارض است و تا حدی قابل پیش‌بینی است، افزود: مابقی درآمد، براساس فروش زمین است، که در این مورد، تصور می‎شود زمین کافی وجود ندارد؛ بنابراین، لازم است بانک زمین شهرداری مشخص و سپس تصمیم‎گیری شود.

موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه ردیف درآمدی جدیدی باید برای پروژه تعریف کنیم، گفت: چاره‌ای نداریم که سقف بودجه شهرداری را در سال‌جاری افزایش دهیم.

در ادامه با ۹ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر، اضافه‌شدن ۴۸۰ میلیارد تومان به سقف بودجه مصوب  ۷۸۳۱ میلیارد تومانی شهرداری و افزایش بودجه سال‌جاری به میزان ۸۳۱۱ میلیارد تومان، موافقت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار