نامزد حزب جمهوری‌خواه ضمن لفاظی مجدد علیه مهاجران خارجی گفت که آنان محل زندگی‌شان در آمریکا را ویران کرده‌اند.

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از اظهارات جنجالی ترامپ مبنی بر خوردن سگ و گربه توسط مهاجران خارجی، این افراد با تهدید به بمب‌گذاری و سایر خطرات مواجه شده‌اند، نامزد جمهوری‌خواه ادعا‌های قبلی خود را مجددا تکرار کرد.

به گزارش گاردین، ترامپ در مورد شهر «اسپرینگفیلد» ایالت اوهایو که تعداد زیادی مهاجر اهل هائیتی در آن زندگی می‌کند، گفت: «۲۰ هزار مهاجر غیرقانونی از هائیتی به شهری آمده‌اند که ۵۸ هزار نفر جمعیت داشت؛ و آنها شیوه زندگی مردم شهر را نابود کردند. آنها شهر را ویران کردند». 

ترامپ در ادامه گفت که این شهر سال‌ها جایی «عالی» بوده و اکنون حتی مردم شهر هم دوست ندارند در مورد وضعیت آن صحبت کنند. نامزد جمهوری‌خواه افزود: «ما بعدا اخراج‌های بزرگی را در شهر اسپرینگفیلد انجام خواهیم داد. ما آنها را بیرون خواهیم کرد و به ونزوئلا بازمی‌گردانیم». این در حالی است که اکثر مهاجران شهر اسپرینگفیلد در واقع اهل کشور هائیتی هستند. 

ترامپ اولین بار در مناظره سه‌شنبه شب مقابل کامالا هریس مدعی شد که مهاجران خارجی سگ و گربه و حیوانات خانگی را می‌خورند. این ادعا که بار‌ها رد شده و گفته می‌شود منبع مشخصی برای آن وجود ندارد، سبب افزایش آزار و اذیت مهاجران در آمریکا شده است. 

شهر اسپرینگفیلد این هفته چندین تهدید به بمب گذاری دریافت کرده است که باعث شده ساختمان‌های دولتی خود را ببندد و مدارس را تخلیه کند. به گزارش هائیتی تایمز، مهاجران در این شهر گزارش داده‌اند که تهدید شده و شدیدا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آخرش جنگ میان مهاجران و بومیان آمریکا جنگ صورت میگیرد
آخرین اخبار