سناتور آمریکایی تاکید کرد که وقتی تحقیقات شهادت فعال آمریکایی-ترکیه‌ای به رژیم صهیونیستی سپرده شده است، رژیم دیگر مسئولیتی در این خصوص قبول نخواهد کرد.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی اعلام کرد که اگر تحقیقات درباره شهادت عایشه نور، فعال آمریکایی-ترکیه‌ای به دولت افراطی اسرائیل سپرده شود، رژیم صهیونیستی هیچ مسئولیتی در قتل عایشه نور را گردن نخواهد گرفت. 

براساس گزارش النشره، پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه تحقیقات رژیم صهیونیستی در مورد قتل عایشه نور باید جامع، سریع و شفاف باشد، خاطرنشان کرد که مواردی از خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری بدون دخالت امنیت اسرائیل وجود دارد و ما می‌خواهیم؛ که متوقف شود.

یک هفته پس از شهید شدن این فعال حقوق بشر بر اثر اصابت گلوله به سرش توسط نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری،پیکر این فعال آمریکایی ترکیه‌ای تبار اوایل امروز به فرودگاه استانبول رسید و سپس به زادگاه خانواده او در دیدیم (جنوب غربی) منتقل شد.

او روز شنبه تشییع می‌شود. عایشه ۲۶ ساله هنگام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز علیه شهرک سازی در کرانه باختری شهید شد.  دوشنبه گذشته، جمع زیادی از مردم فلسطین در استان نابلس طی مراسمی پیکر این شهید را پیش از انتقال به ترکیه، با پرچم فلسطین تشییع کرده وبرای وی عزاداری کردند. شامگاه چهارشنبه گذشته نیز مردم فلسطین در شهر بیتا مراسم یادبودی برای شهید عایشه نور ایچی برگزار کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
امریکا میخواهد حقوق بشر و عدالت و ازادی دورغین شون
را به تصویر بکشند
اش انقدر شور شده که نماینده امریکایی هم که یهودی است
صدایش در امده
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
مقامات امریکائی ملت آمریکا را احمق حساب کرده اسرائیل زده بیاید خودش مقصر جلوه بدهد چقدر احمقانه است من فکر میکنم آمریکا قبل از اسرائیل نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
که از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ۴۱ هزار و ۱۱۸ شهروند فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند. آمریکا و غرب شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه هستند.
آخرین اخبار