مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم گفت: ما سال گذشته در زمینه سرویس مدارس ۱۵۳ مدرسه را پوشش داشتیم و امسال شاهد ۹ برابر شدن این ثبت‌نام‌ها هستیم. در سطح شهر مقدس قم ۱۲۰۰ مدرسه در سامانه سپند درخواست سرویس داشته‌اند.

قاسم طالبی ، با اشاره به جاماندگان ثبت‌نام در سامانه سپند و رسیدگی به آنها گفت: طبق آئین‌نامه ابلاغی از هیئت وزیران، باید تا پایان تیرماه ثبت‌نام‌ها مشخص و به پایان می‌رسید، تا برای جذب شرکت‌ها و ساماندهی رانندگان و چینش سرویس‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

طالبی افزود: امسال اولین سالی بود که این مصوبه اجرا می‌شد. از اتحادیه حمل و نقل وزارت کشور اتفاقات و تقاضا‌هایی مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه شکل گرفت. سامانه تا تاریخ ۱۵ تیر باز بود، اما در مقطع بعدی تا ۱۰ شهریور تمدید شد. پس از این تاریخ با درخواست مجدد به وزارت کشور این سامانه تا ۲۴ شهریور بازگشایی شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم بیان کرد: بحث بازگشایی و قطع شدن سامانه از بالادست و اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور انجام می‌شود. طبق اطلاع‌رسانی، جاماندگان ثبت‌نام در سامانه سپند می‌توانستند تا تاریخ ۲۴ شهریور نسبت به نام‌نویسی سرویس فرزند خود اقدام کنند.

طالبی عنوان کرد: در سطح شهر مقدس قم ۱۲۰۰ مدرسه در سامانه سپند درخواست سرویس داشته‌اند. ما سال گذشته در زمینه‌ی سرویس مدارس تنها ۱۵۳ مدرسه را پوشش داشتیم و امسال شاهد ۹ برابر شدن این ثبت‌نام‌ها هستیم؛ بنابراین باید هرچه زودتر تعداد دانش‌آموزان و شرکت‌ها مشخص شود. شرکت‌ها شرایط و قوانین مختلفی برای پذیرش این مسئولیت دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم تصریح کرد: یکی از مباحث مهم که امسال اجرایی شد، موضوع اخذ ضمانت‌نامه از شرکت بود. شرکت باید به ازای هر دانش‌آموز ۴۰ درصد هزینه سرویس معادل ۲.۵ میلیون تومان وجه، به جهت ضمانت‌نامه‌ی بانکی دریافت می‌کرد؛ بنابراین شرکت‌ها باید به تعداد دانش‌آموزانی که از ما تقاضای سرویس دارند ضمانت‌نامه ارائه دهد. 

طالبی درباره‌ی بیمه‌ی شخص ثالت سرویس مدارس گفت: با عنایت به آئین‌نامه‌ی ابلاغی، رانندگان باید شرایط لازم را برای اخذ سرویس مدارس داشته باشند. بیمه شخص ثالت معتبر ازجمله موارد مهمی است که مورد توجه مل قرار دارد. ما مدارک رانندگان جذب شده را از شرکت‌ها دریافت و بررسی کرده و درصورت نبود مشکل در سامانه بارگذاری می‌کنیم. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم در ادامه افزود: چنانچه اتفاقی در فرآیند سرویس‌دهی رخ دهد، داشتن اعتبار لازم برای بیمه شخص ثالث مسائل را مرتفع می‌کند و پاسخگوی مشکلات خواهد بود. باتوجه به تجارب سنوات گذشته در زمینه چالش‌های سرویس مدارس، شرایط آئین‌نامه را نداشتند و با مشکل روبه‌رو شدند. از والدین عزیز این درخواست را داریم که از خودرو‌های آزادبر استفاده نکنند. 

طالبی تصریح کرد: امسال با بازگشایی سامانه سپند اولیا توانستند خود ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند و در صورت عدم تامین سرویس در مدارس، سازمان تاکسیرانی درخواست سرویس را پوشش دهد. البته ما این فراخوان را از رانندگان آزادبر نیز داشته‌ایم که درصورت تمایل به شرکت‌های ما مراجعه کنند، چنانچه شرایط فراهم بود می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم بیان کرد: رانندگان طبق آئین‌نامه سرویس مدارس حق دارند تنها ۴ دانش‌آموز را در سرویس سوار کند. این شرایط توسط ما و شرکت‌ها درحال پالایش و بررسی است. والدین عزیز از طریق شرکت‌های ما به سرویس مدرسه اقدام کنند تا اطمینان خاطر و آرامش بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند. 

طالبی در بیان هوشمندسازی سرویس مدارس بیان  کرد: چنانچه خودرو‌ها در اختیار ما باشند، کنترل و نظارت برای آنها بیشتر خواهد بود و آرامش خاطر بیشتری به خانواده‌ها خواهیم داد. ما پس از چینش و ساماندهی سرویس مدارس، قطعا به مدارس مراجعه خواهیم کرد و با سرویس‌های آزادبر برخورد خواهیم کرد. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم عنوان کرد: ما برای شناسایی رانندگان سرویس مدارس اقدامات خوبی انجام داده‌ایم؛ تا پلیس راهور و خانواده‌ها بتوانند مورد تشخیص قرار دهند. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم در زمینه نرخ سرویس مدارس گفت: ما در مقوله‌ی نرخ سرویس مدارس باید هم جانب رانندگان را درنظر بگیریم تا انگیزه‌ای برای امر سرویس‌دهی ایجاد کند، هم اولیای محترم توان پرداخت وجه را داشته باشند. ما از شهر‌های اطراف خود حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد نرخ کمتری مصوب کرده‌ایم. شهر‌های اطراف پایه نرخ ۱ میلیون تومان است، درصورتی که استان قم روی مبلغ ۷۸۰ هزار تومان پایه‌گذاری نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.