یک دیپلمات روسی می‌گوید نیرو‌های مسلح اوکراین در عمل توانایی استفاده از تجهیزات غربی فرستاده شده به میدان جنگ را ندارد.

ماکسیم بویاکویچ، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست امروز اعضای این سازمان از انهدام اغلب تانک‌های آبرامز آمریکایی که به اوکراین تحویل داده شده خبر داد و گفت: «فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین به ندرت می‌تواند در عمل از این تانک‌ها استفاده کند».

به گزارش اسپوتنیک، این مقام روس همچنین به گمانه‌زنی‌ها درباره رفع محدودیت اوکراین در استفاده از تسلیحات دوربرد اشاره کرد و گفت: «متحدان اوکراین پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود با استفاده از تجهیزات جنگی که تا کنون به این کشور فرستاده‌اند، بحث درباره استفاده از سلاح‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه را مطرح کردند».  

نمایندگان پارلمان اروپا امروز قطعنامه غیرالزام‌آوری تصویب کرده و بر اساس آن از تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تسلیحات دوربرد خود را به اوکراین فرستاده و اجازه دهند کی‌یف با این تسلیحات به خاک روسیه حمله کند.

اوکراین از اواسط تابستان امسال درخواست‌ها برای لغو محدودیت تسلیحاتی را به صورت جدی‌تری مطرح کرده است زیرا به گزارش واشنگتن پست، نگرانی‌های زیادی وجود دارد که ارتش کی‌یف زمستان امسال در جنگ انرژی بازنده شده و مجبور شود در موضعی ضعیف پای میز مذاکره بنشیند.  

آلمان تاکنون از ارسال موشک‌های «کروز تاروس» خود به اوکراین خودداری کرده است و می‌گوید موضع آن در آینده نیز تغییری نخواهد کرد. در همین حال، فرانسه و ایتالیا هر دو موشک‌های «اسکالپ» خود را به کی‌یف ارسال کرده‌اند، اما ارتش اوکراین اجازه استفاده از این موشک‌ها علیه اهدافی در روسیه را ندارد. مقامات غربی می‌گویند صدور چنین مجوزی برای اوکراین جنگ را تشدید خواهد کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار