یک مقام روس هشدار داد اجازه غرب به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد و حمله به خاک روسیه سبب جنگ جهانی خواهد شد.

در پی درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه هشدار داد که اگر غرب اجازه حمله اوکراین به روسیه با استفاده از موشک‌های دوربرد را بدهد، چنین تصمیمی منجر به «جنگ جهانی با سلاح‌های هسته‌ای» خواهد شد. 

به گزارش رویترز، ولودین تاکید کرد: «اروپایی‌ها باید آگاه باشند، موشک بالستیک قاره پیما RS-۲۸ Sarmat روسیه که برخی آن را با نام شیطان دوم می‌شناسند، فقط ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا به استراسبورگ حمله کند». 

بر اساس قطعنامه غیرالزام‌آور پارلمان اروپا که امروز (پنجشنبه) تصویب شد، قانون‌گذاران این پارلمان از همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند به ارتش اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در خاک روسیه را بدهند. قطعنامه مذکور که با ۴۲۵ رأی موافق در برابر ۱۳۱ رأی مخالف و ۶۳ رأی ممتنع تصویب شده، از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌خواهد «فوراً محدودیت‌های استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی غربی علیه اهداف نظامی قانونی در خاک روسیه را لغو کنند».

در حالی که آلمان تاکنون از ارسال موشک‌های «کروز تاروس» خود به اوکراین خودداری کرده است، فرانسه و ایتالیا هر دو موشک‌های «اسکالپ» خود را ارسال کرده‌اند. با این حال، اوکراین اجازه استفاده از این موشک‌ها علیه اهدافی در روسیه را ندارد.

این قطعنامه همچنین از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌خواهد که بودجه نظامی اوکراین را افزایش دهند و برای حفاظت از حریم هوایی اطراف مرز‌های این کشور اقدامات بیشتری انجام دهند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار