مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۲۰۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی پنجشنبه شب در آستانه سال تحصیلی جدید در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۲۰۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش استان شده است اما با این حال سرانه کلاسی در آذربایجان‌غربی تغییری نکرده و با توجه به افزایش دانش آموزان در عدد ۴.۲ مترمربع مانده‌ایم و با میانگین کشوری یک متر فاصله داریم.

علی مطهری با بیان اینکه تا پایان امسال ۶۰۰ کلاس درس دیگر به نظام آموزشی استان تحویل داده خواهد شد به آمادگی کامل آذربایجان غربی برای استقبال از سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان آماده آغاز برنامه‌های آموزشی هستند.

افزوده شدن ۱۵۰ میلیارد ریال تجهیزات کمک آموزشی به مدارس آذربایجان غربی

وی ادامه داد: به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال تجهیزات کمک آموزشی در بخش‌های ورزش و بهداشت به مدارس استان اضافه شده که از ابتدای سال تحصیلی جدید به کارگیری می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: جشن غنچه‌ها، جشن شکوفه‌ها و زنگ جوانه‌ها از جمله آیین‌های آغاز سال تحصیلی است که طی روز‌های پایانی شهریور در مدارس آذربایجان‌غربی اجرا شد و دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف حضور در مدرسه را تجربه کردند.

مطهری با اشاره به تداوم اجرای پروژه مهر در استان اضافه کرد: تجهیزات، محتوا و نیروی انسانی سه بخش مهم این پروژه هستند که کلید رسیدن به اهداف آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است و دلیل ثابت ماندن سرانه فضای آموزشی رشد تعداد دانش آموزان است.

مطهری ادامه داد: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی هم در استان به ۲۲ سانتی متر مربع رسیده و این در حالی است که میانگین سرانه ورزشی آموزش و پرورش کشور ۵۰ سانتی متر مریع است.

وی افزود: تا پایان سال جاری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای هنرستان‌های موجودی که پایش رشته‌ای انجام شده تجهیزات ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۳۴۰ میلیارد ریال برای بهسازی، شاداب سازی و تعمیر مدارس از شروع تابستان در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفته است که در سه محور طرح‌های مختلف گروه‌های جهادی، نیروی انسانی محور و مفاد دیگر انجام شده است.

مطهری با تاکید بر لزوم رسیدن به میانگین سرانه کشوری در میانگین سرانه فضای آموزشی گفت: در حال حاضر به پنج هزار کلاس درس نیاز داریم.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان آذربایجان‌غربی نیز گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در دوره متوسطه مشغول به تحصیل شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد بازنشستگان گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مشمول بازنشستگی هستند که ۷۰۰ نفر آنها را برای ماندن در سیستم آموزشی راضی کرده‌ایم، اما یک هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ هزار نفر نیروی انسانی داریم که ۲۷ هزار نفر آن از گروه معلمان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.