هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا بعد از سه روز فعالیت به کار خود در خوی پایان داد.

هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا بعد از سه روز فعالیت  با معرفی دو اثر و فخر فرهنگی و میراث معنوی ایران و بهره گیری از موسیقی سنتی و‌ نواحی به کار خود در خوی پایان داد. 

در شب پایانی این جشنواره ۲ اثر از استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی و یک گروه میهمان از خراسان آثار خود را ارائه کردند.

 ۳۵۰ اثر موسیقی سنتی و‌ نواحی از ۱۰ استان کشورمان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۶ گروه از استان‌های همدان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، تهران و خراسان برای هیئت داوران به مرحله مسابقه جشنواره را یافتند و در مجموع ۳۰ اثر خود را در۳ شب ارائه کردند. 

گروه برتر این جشنواره ملی امسال با رای مردم در فضای مجازی و رای هیئت داوران انتخاب و تا دو‌هغته دیگر اعلام می‌شود.

در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف و اساتید موسیقی برگزارشد با اهدای لوح و تندیس شمس تبریز‌ی و هدایای نقدی از ۳ نفر برتر خو‌سنویسی و ۷ نفرات برتر شعر شمس و‌ مولانا این جشنواره و هفت روز فرهنگی خوی تجلیل شد. 

کربم‌علی نژاد فرماندار خوی در این مراسم شمس و مولانا را منادیان مهرورزی، صلح و دوستی در جهان دانست و افزود: سرزمین ما مهد تمدن و تاریخ ساز بوده و قطعا این پیشینه تاریخی گنجینه عظیمی را نیز برای ما به میراث گذاشته است. 

این جشنواره امسال به همت شورای اسلامی، شهرداری خوی و‌ تولیت شمس تبریزی در قالب ۷ روز فرهنگی خوی برگزارشد. 

همزمان با هفتم و هشتم مهر روز‌های ملی شمس و مولانا هم همایش علمی بین اللملی شمس و‌ مولانا با حضور بیش از۱۲۰ شمس و‌ مولانا پژوه از ایران و ۶ کشور در خوی و در جوار مقبره شمس تبریزی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.