رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او هشدار داد که این رژیم منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی هشدار داد که تل‌آویو به سمت جنگ منطقه‌ای پیش می‌رود.

براساس گزارش آناتولی، این هشدار در جریان تماس تلفنی مکرون با نتانیاهو، ساعاتی پس از حمله جنگنده‌های صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان شد، صورت گرفت.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، مکرون به نتانیاهو هشدار داد و به او گفت: شما منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهید.  نتانیاهو نیز در پاسخ به مکرون مدعی شد: به جای اعمال فشار بر اسرائیل، زمان آن فرا رسیده است که فرانسه فشار‌ها را بر حزب الله افزایش دهد تا حملاتش را متوقف کند.

در همین راستا، یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام سیاسی فرانسوی (که نامش را فاش نکرد) گفت: ما معتقدیم که تحولات امنیتی اخیر در لبنان احتمال جنگ را افزایش داده است، در حالی که ما متقاعد شده‌ایم که مسیر دیپلماتیک همچنان ادامه دارد و ما به کار برای آن ادامه خواهیم داد.

آمار‌های اولیه وزارت بهداشت لبنان حاکی از شهید شدن ۱۴ نفر و زخمی شدن ۶۶ نفر از جمله تعداد زیادی کودک و زن در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت است.

در همین حال خبرگزاری لبنان گزارش داد که ساختمان مورد هدف در این حمله مورد اصابت ۴ موشک قرار گرفته است، اما این حمله باعث فروریختن ساختمان‌های اطراف نیز شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار