همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح، با حضور استاندار سابق کردستان و دیگر مسئولان، صبح امروز همزمان با سراسر کشور در شهر سنندج برگزار شد.

رژه نیرو‌های مسلح در سنندج از ساعت هشت صبح امروز در بلوار آزادگان آغاز شد و نیروهای مسلح آخرین توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و تجهیزات جدید و پیشرفته نظامی و دفاعی موتوری و زرهی در معرض دید حاضران قرار گرفت.

این آیین با حضور برخی از مسوولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و نیرو‌های مسلح از مقابل کلام الله مجید و تمثال مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

زارعی‌کوشا، استاندار سابق کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: دفاع مقدس از اوراق زرین و برجسته‌ترین مقطع تاریخ ایران زمین در تمام دوره‌هاست.

اسماعیل زارعی‌کوشا اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فقط یک یادبود نیست بلکه یادآور سرآغاز اتفاق بزرگی است که در طول تاریخ ایران نادر و منحصر به فرد است.

وی افزود: اهمیت دفاع مقدس به این دلیل است که بیش از هر زمان دیگری ملت قهرمان ایران با اعتماد به نفس مثال زدنی در برابر قدرت های دنیا ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

استاندار سابق کردستان تاکید کرد: هدف دشمن بعثی این بود چراغی که به رهبری امام راحل برای بیداری ملت ها روشن شده بود، از همان ابتدای راه خاموش شود.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت پور، فرمانده عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان در این آیین گفت: امروز اگر در امنیت و آرامش زندگی می کنیم، حاصل خون شهدا و مجاهدت رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.

از ۳۱ شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.