معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: ۳۶۵۶ روستای استان هدف اجرای سرشماری کشاورزی هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر صدور فرمان اجرای سرشماری کشاورزی از سوی رییس جمهور، با مشارکت  ۵۰۰ نفر مامور آمارگیر و کادر اجرایی سرشماری کشاورزی در سه هزار و ۶۵۶ آبادی استان اجرا می شود و برنامه ریزی‌های لازم برای حضور در این مراکز توسط آمارگیران صورت گرفته است.

اردشیر یوسف زاده افزود: در ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی بوده و علاوه بر آن، اطلاعات بخش کشاوورزی در ۴۸ شهر استان نیز در قالب سرشماری به صورت کامل دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۷ درصد شاغلان در آذربایجان غربی مربوط به بخش کشاورزی است، سرشماری این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان در رتبه سوم کشور در خصوص سهم شاغلان بخش کشاورزی قرار دارد و همین امر موجب شده تا برنامه ریزی دقیقی برای اجرای سرشماری و احصای آمار این بخش داشته باشیم.

یوسف زاده گفت: فعالیت‌های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز در آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.