لهونی گفت: اطمینان خواهم داد پروژه‌های نیمه‌تمام استان در دولت سیزدهم را به پایان خواهیم رساند.

آرش زره تن لهونی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: اطمینان خواهم داد پروژه‌های نیمه‌تمام استان در دولت سیزدهم را به پایان خواهیم رساند.

استاندار کردستان با بیان اینکه یک روز قبل از حضور در دولت چهاردهم از انتخاب خود باخبر شدم و حتی رزومه‌ای هم ارسال نکرده بودم، افزود: از دولت چهاردهم و مجموعه نظام بابت واگذاری این مسئولیت قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه استان کردستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، ادامه داد: با مسائل استان آشنا هستیم و از همه توان و ظرفیت برای توسعه این استان و حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

لهونی ادامه داد: استان کردستان در کنار ظرفیت‌های زیاد، مشکلاتی هم دارد، در دوران جنگ به دلیل شرایط جنگی منطقه امکان ورود سرمایه‌گذاران نبوده و این باعث محرومیت شده بود.

وی با تأکید بر اینکه برای جبران این کاستی و شکاف‌ها بودجه جهشی لازم است، گفت: نیاز است هلدینگ‌های وابسته به دولت ملزم به سرمایه‌گذاری در استان کردستان شوند.

استاندار کردستان در ادامه اظهار کرد: وفاق ملی بر ستون‌های صداقت و راستی استوار است و مخاطبش مردم و بنیادش اسلام است.

وی در ادامه گفت: اجرای قانون تجارت مرزنشینان که سال گذشته ابلاغ شده، را از رئیس‌جمهور پیگیری کردم، انتظار می‌رود که وزیر کشور نیز بر مصوب این آئین‌نامه تأکید و جهت اجرا پیگیری کند.

استاندار جدید کردستان با تأکید بر اینکه کالا بدون گمرک و با معافیت کامل گمرکی کلی توسعه و درآمدزایی ایجاد خواهد کرد، اجرای منطقه آزاد بانه و مریوان نیز پیگیری شود و در حد شعار نماند که پیگیری خواهیم کرد.

حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام داریم 

استاندار سابق کردستان هم گفت: توفیق خدمت به مردم کردستان، بسیار ارزشمند است و امیدوارم بنده توانسته باشم رضایت مردم را کسب کرده باشم.

اسماعیل زارعی کوشا به نقص‌ها در ارائه خدمت به مردم اشاره داشت و افزود: موفقیت‌ها و اقداماتی که انجام شده، حاصل تلاش تیمی از مدیران در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و محرومیتی بر استان عارض شده که ناشی از نگاه تبعیض آمیز رژیم گذشته و وقوع جنگ تحمیلی و ناامنی‌های منطقه بوده است.

استاندار سابق کردستان بر لروم نگاه ویژه دولت به کردستان تاکید و اضافه کرد: رویکرد ما در دولت سیزدهم این بود که اولویت‌ها را شناسایی و بر اساس آن کار کنیم، همچنانکه شاهد افتتاح راه‌آهن سنندج- تهران، آبرسانی به سنندج و بهره‌برداری از فرودگاه سقز بعد از چند سال بودیم.

زارعی کوشا یادآور شد: گام مهمی برای حفظ وحدت در استان برداشته شد، همچنانکه تردد زائران اربعین از مرز باشماق، شاهد این مدعاست.

وی اضافه کرد: در کردستان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام داریم که امیدواریم اعتبارات به تدریج تخصیص یابد و این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.