معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آثار هنرمند گرافیست استان به مرحله نهایی دوسالانه دیزاین پرو در آمریکای لاتین و دوسالانه پوستر ژشوف لهستان راه یافت.

شهرام فرجی اظهار کرد: با اعلام نتایج دوسالانه بین‌المللی دیزاین پرو در آمریکای لاتین، نام قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری در کنار نام ۹ هنرمند ایرانی راه یافته به این رویداد هنری دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ اثر در بخش‌های مختلف هنری به چهارمین دوسالانه بین‌المللی دیزاین پرو ارسال شده و در نهایت ۵۶۰ اثر برای نمایشگاه اصلی انتخاب شده است، افزود: نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد هنری در موزه بین‌المللی شهر لیما در کشور پرو و با نمایش اثر هنری این هنرمند هم‌استانی در بخش پوستر‌های فرهنگی برپا خواهد شد.

فرجی یادآور شد: نام رشیدی ده صحرایی در فهرست نتایج نهایی نوزدهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر ژشوف لهستان ۲۰۲۴ نیز جای دارد.

وی با اشاره به اینکه رشیدی ده صحرایی توانسته است با ارائه آثار خود در جمع یک‌صد برگزیده دوسالانه ژشوف لهستان قرار گیرد، گفت: انجمن تئاتر واندا سیماژکوا لهستان این دوسالانه را با هدف نمایش بهترین پوستر‌های طراحی شده برای رویداد‌ها و نمایش‌های تئاتر و نظیر آن و با حضور طراحان مطرح جهان برگزار می‌کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دوسالانه بین‌المللی دیزاین پرو و دوسالانه بین‌المللی پوستر ژشوف لهستان از معتبرترین رویداد‌های هنری جهان به شمار می‌روند، اظهار کرد: قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری پیش از این نیز با ارائه پوستر «زنگ هراس» توانست به جمع هنرمندان راه یافته به مرحله پایانی جشنواره پوستر‌های تئاتری ارمنستان بپیوندد.

فرجی رشیدی ده صحرایی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری است و به عنوان مدرس گرافیک در دانشگاه‌ها و مدارس فعالیت می‌کند، این هنرمند سابقه حضور و کسب موفقیت در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی همچون تایپوگرافی هندوستان، رویداد پوستر بخارست، زنبور طلایی روسیه، پوستر رگی جامائیکا و پوستر دکارتل اوخا‌ها مکزیک را در کارنامه هنری خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار