سامانه اتوماسیون و ابزار دقیق خط انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بروجن به شرکت فولاد سفیددشت با موفقیت راه‌اندازی شد.

محمود محمدی فشارکی مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت آب مورد استفاده در صنایع فولاد، هدف از انجام این مهم، پایش آنلاین مقادیری نظیر TSS, COD,BOD,PH و میزان نیترات پساب مصرفی شرکت فولاد سفیددشت است.

وی افزود: استفاده از اتوماسیون و مانیتورینگ باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های عملیاتی ازجمله بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات تصفیه‌خانه می‌گردد. ضمن اینکه انجام فعالیت‌های مانیتورینگ و اتوماسیون می‌تواند فرایند تصفیه را ارتقا و بهبود بخشد.

محمدی بیان داشت: همچنین با بهره‌برداری از این پروژه، امکان کنترل تجهیزات مستقر در پمپ‌خانه احداثی در تصفیه‌خانه بروجن از محل شرکت فولاد سفیددشت نیز میسر گردید.

جمشید علی بابایی، مدیر تکنولوژی و توسعه فولاد سفیددشت گفت: با توجه به فلسفه وجودی شرکت فولاد سفیددشت با عنوان شرکتی مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر و در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت از جمله بهبود عملکرد زیست‌محیطی با هدف حفظ منابع طبیعی، این شرکت اقدام به خرید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های بروجن و فرادنبه نموده است.

وی با بیان اینکه تمامی فرایند‌های تصفیه به‌صورت کاملاً گرافیکی و شبیه‌سازی‌شده بر روی رایانه و یا تلفن همراه قابل‌مشاهده و کنترل است، ادامه داد: کلیه اطلاعات موردنیاز مربوط به پارامتر‌های زیست‌محیطی به‌صورت نموداری و به شکل کاملاً آنلاین جهت کنترل و گزارش‌گیری قابل‌دسترس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار