مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر در طرح نهضت آبرسانی با ۹۵.۵ درصد پیشرفت از شهرستان‌های پیشرو استان به شمار می‌رود.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: آبرسانی برای ۳۷۹ روستا با ۱۷۵ هزار نفر جمعیت دارای تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی از طرح‌های محرومیت‌زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان‌های شاهین‌دژ، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، سردشت، شوط، پلدشت و چایپاره در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در همه مناطق آذربایجان غربی یکنواخت نیست، در پیرانشهر با آبرسانی به روستای شین‌آباد با ۹۵.۵ درصد پیشرفت از شهرستان‌های پیشرو استان در این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: سردشت با ۲۳ روستا دارای ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، چایپاره با ۵۲ روستا دارای ۸۳ درصد پیشرفت، شوط با ۳۳ روستا و پلدشت با ۲۱ روستا هر۲ با ۷۵.۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ترتیب شهرستان‌های پیشرو در این طرح هستند.

وی اظهار کرد: شاهین‌دژ با ۱۷ روستا دارای ۵۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی، میاندوآب با ۸۱ روستا ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی و در بوکان با ۱۶۵ روستا دارای ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی است.

اشرفی افزود: میانگین اجرای این طرح در آذربایجان‌غربی ۴۳.۵ درصد است که حدود ۶.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است و آن هم به دلیل شرایط توپوگرافی و جغرافیای کوهستانی استان است که روند کار را در این منطقه کمی کُندتر کرده است.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح ۸۱۵ کیلومتر لوله خط انتقال آب، ۹۵ کیلومتر لوله شبکه توزیع آب، ۷۳ باب مخزن ذخیر آب با ظرفیت ۲۱ هزار مترمکعب و ۴۴ باب ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب احداث می‌شود که در نوع خود انقلابی بزرگ در این حوزه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.