رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: ۹۷ درصد درآمد موقوفات این شهرستان مربوط به مساجد بوده و مابقی نیز صرف امور فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

سیدحسین مقتدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: اکنون با انجام مشاوره قبل از وقف، نیت واقفان به سمت کمک به هزینه‌های بیماران صعب العلاج، ایتام، معلولان، دختران بی‌سرپرست و چاپ قرآن هدایت می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۲۳ موقوفه سطح شهرستان در حال حال حاضر ۱۳۶ موقوفه دارای درآمد است که براساس نیت واقف صرف امور خیریه خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد افزود: امسال موفق شدیم برای ۹۶ درصد موقوفات شهرستان سند اجاره را ثبت کنیم که نسبت به سایر شهر‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

مقتدر بیان کرد: همچنین از مجموع ۲ هزار و ۴۲۵ رقبه مهاباد هم اکنون هزار و ۱۸۳ رقبه دارای درآمد هستند.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی جنوب آذربایجان‌غربی به میزبانی مهاباد خبرداد و گفت: این مسابقات با حضور ۱۵۶ نفر به میزبانی مهاباد برگزار شد که طی آن نفرات برتر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان معرفی و به مسابقات استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۷۰ بسته کامل نوشت افزار هم در راستای عمل به نیات واقفان در بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.