بازرس کل استان از وضعیت خام فروشی مواد معدنی انتقاد کرد.

دادخدا سالاری امشب در جمع خبرنگاران گفت: بحث معادن به‌عنوان ابرچالش در استان کرمان است و درحالی‌که معادن می‌توانستند برای استان فرصت باشند، اما این‌طور نبوده است و این ظرفیت تبدیل به فرصت نشده است.

وی بیان کرد: اگرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند نباید خام‌فروشی معادن باشد، اما وضعیت معادن استان کرمان به شکل خام‌فروشی است درصورتی‌که می‌تواند ارزش‌افزوده برای استان و کشور داشته باشد و بیکاری را به‌عنوان یک چالش رفع کند.

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: بازرسی حتماً به موضوع خام‌فروشی معادن استان کرمان و جلوگیری از این امر با ابزار‌های موجود ورود می‌کند.

سالاری از عدم انجام مناسب مسئولیت‌های اجتماعی معادن به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات و دغدغه‌ها در استان کرمان نام برد و افزود: به نظر می‌رسد مبالغ مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی معادن در استان در جای خودش خرج و هزینه نشده است و این هزینه‌کرد‌ها می‌توانست در جای مناسب باشد و بخشی از بیکاری استان را رفع کند که این امر محقق نشده است و سازمان بازرسی به این بخش هم ورود می‌کند.

سالاری بیان کرد :فقر حاکم بر مناطقی از استان کرمان در شأن مردم این خطه نیست.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: استان کرمان گریبان‌گیر آلودگی‌های ناشی از فعالیت معادن است و راه و زیرساخت‌های استان به علت بهره‌برداری از معادن مستهلک می‌شود، اما سود معادن ما بین سهام‌دارانی تقسیم می‌شود که حتی کرمان را ندیده‌اند و فقط مضرات معادن برای استان است بنابراین جهت‌گیری در معادن باید به نحوی باشد که به‌تناسب ضرر‌هایی که می‌زند، منافعی هم برای کرمان داشته باشد.

سالاری تاکید کرد: انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان به داخل استان از گذشته تاکنون به‌عنوان یک دغدغه مطرح بوده  و یکی از کار‌هایی که به‌صورت جدی در دستور کار بازرسی استان کرمان قرار دارد، انتقال حساب‌های شرکت های بزرگ معدنی به استان است. 

برچسب ها: معادن ، حساب ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار