نخست‌وزیر جدید فرانسه با اعلام بدهی ۳ تریلیون یورویی پاریس، تاکید کرد که اقتصاد این کشور شرایط سختی دارد.

میشل بارنیه، نخست وزیر جدید فرانسه اعلام کرد که بدهی دولت این کشور از ۳ تریلیون یورو فراتر رفته است و اقتصاد فرانسه در شرایط سختی قرار دارد.

براساس گزارش النشره، او در گفتگو با شبکه فرانس ۲ اعلام کرد: کشور ما در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد، حجم بدهی فرانسه به ۳ تریلیون یورو رسیده است و برای بازپرداخت آن به بیش از ۵۰ میلیارد یورو در سال نیاز داریم.

نخست وزیر جدید فرانسه با بیان اینکه دولت او نه اجازه می‌دهد بدهی دولت افزایش یابد و نه الزامات زیست محیطی را کاهش خواهد داد، گفت: دولت به دنبال کنترل هزینه‌ها و حفظ اصلاحات در نظام بازنشستگی است.

 بارنیه در ادامه تاکید کرد که یکی از اولویت‌های دولت او توجه به بهداشت و درمان و مهاجرت است.

شایان ذکر است همزمان با معرفی اعضای دولت جدید فرانسه به نخست وزیری میشل بارنیه ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های پاریس علیه دولت جدید تظاهرات کردند. معترضان معتقدند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه باید استعفا بدهد و انتخاب بارنیه را کودتای غیردموکراتیک و دزدی انتخابات می‌دانند.

معرفی میشل بارنیه محافظه کار به عنوان نخست وزیر بعد از گذشت دو ماه از اعلام انحلال مجلس و ۵۰ روز از استعفای نخست وزیر فرانسه صورت گرفت.  از آن زمان تاکنون، فرانسه در یک بن بست و بحران سیاسی کم سابقه به سر می‌برد. اعضای دولت جدید ۳۸ عضوی فرانسه از ائتلاف میانه رو طرفدار ماکرون و حزب جمهوریخواه هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار