رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان(RetCam) امروز دوم مهرماه در تنها مرکز مراقبت‌های ویژه نوزادان این دانشگاه در بیمارستان حکیم نیشابور به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمدرضا مجدی گفت: ارزش ریالی این دستگاه بیش از ۴۰ میلیارد ریال است که با حمایت‌های خیرین حوزه سلامت و از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی و با تخفیف ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

وی ادامه داد: بیماری رتینوپاتی (اختلالی که موجب آسیب به شبکیه (رتین) چشم می‌شود) یکی از شایع‌ترین مشکلات در نوزادان نارس است و غربالگری به موقع می‌تواند از عوارض جدی جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان(RetCam) یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای تشخیص و درمان بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP) به شمار می‌رود که با استفاده از این دستگاه شیوع این بیماری در نوزادان نارس به حدود ۶۶ درصد می‌رسد.

مجدی افزود: با نصب این دستگاه در بیمارستان حکیم نیشابور، دیگر نیازی به اعزام نوزادان به مشهد نخواهد بود و این خدمات به راحتی در محل ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام به نوبه خود، نه تنها خدمات بهداشتی به نوزادان نارس نیشابوری را بهبود می‌بخشد، بلکه به مراجعان از شهرهای همجوار نیز خدمات تخصصی ارائه خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.