معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مشکلات و عقب ماندگی های موجود در صنعت حمل ونقل ریلی داشته ایم واردات و اجاره لوکوموتیو از کشورهای فرانسه و چین در دستور کار خود قرار داده ایم‌.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو با  بیان اینکه برگزاری نشست های هم اندیشی نقش بسیار موثری در رفع چالش های بخش حمل ونقل ریلی دارد گفت: به طور قطع با همکاری و ورود بخش خصوصی می توانیم سهم حمل ونقل ریلی را در اقتصاد کشور با جابه جایی بار افزایش دهیم .

وی با اشاره به اینکه  برنامه واردات و اجاره لوکومتیو از کشورهایی مانند چین و فرانسه را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: این واردات با سرمایه گذاری اولیه ۱۵ درصدی و با بازپرداخت ۸ ساله انجام می‌شود که به طور قطع با اجرای آن ما شاهد رفع بخش زیادی از عقب ماندگی ها در حوزه حمل ونقل ریلی خواهیم بود.

ذاکری تصریح کرد: باید بتوانیم در تبصره بودجه ۱۴۰۴ در حوزه ریلی بخش‌هایی  را اضافه کنیم تا در سال‌های آینده از آن استفاده کنیم. در روز‌های اخیر با وزیر نفت مذاکراتی در خصوص تبصره ۱۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد که تأثیرات آن در پروژه‌های حمل ونقل به زودی  مشخص می شود.

ذاکری با بیان اینکه  ممکن است برخی از دستورالعمل‌های دست و پاگیر در حوزه ریلی وجود داشته باشد گفت : باید برای رفع چالش‌های قیمت گذاری دستوری بلیت قطار  اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد  تا این صنعت به سمت گسترش و شکوفایی حرکت کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: با ایجاد کارگروه‌ها و مشارکت بخش خصوصی در زمینه ریلی مشکلات برطرف نخواهد شد در این زمینه باید نمایندگان بخش خصوصی  را به رسمیت بشناسیم .

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار