حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: هر حرکت یک قاضی یا کارمند دادگستری در اعتماد بخشی به جامعه یا کاستن از اعتماد و اطمینان مراجعان، اثرگذار است.

حجت‌الاسلام علی عبداللهی در آیین تکریم و معارفه رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس جزو ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که اعتقادات و ارزش های انقلابی و باورهای دینی در اوج سرافرازی قرار داشت که این هم به برکت خون های پاکی بود که برای حفظ کیان این سرزمین مقدس و این نظام الهی تقدیم شد.

وی در ادامه بر لزوم حفظ آثار دوران طلایی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان گنجینه تمام نشدنی و میراث ماندگار شهدا تاکید کرد.

وی، ایجاد امنیت روانی و اجتماعی برای مردم را تکلیف حاکمیت اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: سردمدار ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در جامعه، دستگاه عدلیه است، چرا که اگر عدلیه درست، به موقع و قاطع عمل نماید موجب تضمین امنیت روانی و آرامش در جامعه خواهد بود.

وی دستگاه قضایی را از پر ترددترین نهادهای جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ هر اقدام، عمل و یا حرکت یک مقام قضایی و یا یک کارمند دادگستری و سایر دستگاه های تابعه می تواند در میزان افزایش سطح اطمینان و اعتماد عمومی در جامعه اثر گذار باشد و برعکس آن هم با یک اشتباه و عدم دقت در رفتار و گفتار می تواند به همان میزان بر این اعتماد خدشه وارد کند.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: مردم احکام صادره توسط قضات را در خصوص جرائم می پذیرند اما آنچه می تواند به این احکام قوام و دوام دهد برخورد مناسب و مبتنی بر اصول حرفه‌ای و اعتقادی است.
وی خاطرنشان کرد: مردم از یک حکم ناعادلانه و یا تبعیض بیشتر ناراحت می شوند تا از کاستی های اقتصادی و یا اجتماعی، لذا نباید به هیچ عنوان اجازه بدهیم تا حس تبعیض و بی عدالتی، امنیت روانی و اجتماعی جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.

عبداللهی تأکید کرد: در بین دستگاه ها و نهادهای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی با تعداد بیشترین مراجعه کننده کمترین میزان نارضایتی را دارد اما مردم تحمل پذیرش همین کمترین برخورد بد را هم در عدلیه ندارند چرا که قوه قضاییه را پناهگاه خویش می دانند.

این مسئول از وجود نفاق و تفرقه در جامعه اسلامی به عنوان بزرگترین آسیب در مسیر تشکیل امت واحده یاد کرد و بیان داشت: برای ایجاد امت واحده و همسو با آرمان های انقلاب و آموزه های دینی ، و حرکت در این مسیر برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، افزایش اعتماد به نفس و اطمینان و اعتماد به یکدیگر در میان امم اسلامی ضرورت دارد.

عبداللهی ادامه داد: دشمنان برای دست یابی به اهداف پلید خویش تلاش می کند تا با از بین بردن اعتماد به نفس در بین امت اسلامی و ایجاد مانع در مسیر کسب علم و دانش روند پیشرفت و توسعه جهت دستیابی به رفاه ، آسایش و امنیت پایدار را دچار تزلزل نماید.

وی، ایجاد درگیری و برخورد بین مردم را به عنوان تابلو مشخص نفاق دانست و گفت: ایجاد دو قطبی در جامعه که منجر به بروز درگیری و به جان هم انداختن مردم در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می شود موضوعاتی است که دشمن به آن دامن می زند تا اهداف شوم و پلید خویش را دنبال کند و واقعیت چیزی به غیر از این است و آحاد مردم در جامعه بویژه در مسایل کلان با یکدیگر متحد و همدل هستند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: عدول و عقب نشینی نظام جمهوری اسلامی از آرمان ها و اهدافش موجب هجوم و حمله مضاعف دشمنان می شود همانطور که بارها این اتفاق افتاده و این تجربه تکرار شده است.

وی افزود:‌ دشمنان این نظام همه آنچه را که داشتند در هشت سال دفاع مقدس به میدان آوردند تا این ملت را به زانو درآورند اما نتوانستند و امروز نیز همان جنگ ادامه دارد و فقط روش ها ، وسایل و ابزار آلات جنگ تغییر کرده و به جنگ نرم و فرهنگی تبدیل شده است.

عبدالهی گفت: سال‌هاست تلاش می کنند تا نظام اسلامی را کوچک نشان دهند، هرچند طی این سال‌ها بر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی افزوده شده است و به پشتوانه این مردم در برابر دشمنان همچنان با صلابت و قدرت ایستاده که عامل اصلی آن وحدت در سایه ولایت است.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، انتظار مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی را در حل و فصل دعاوی و ایجاد عدالت قضایی عنوان کرد و بیان داشت: نه تنها نباید اجازه داد تا التجاء افراد به دستگاه قضایی به ناامیدی منجر بشود بلکه باید تلاش کرد تا این احساس پناهگاه بودن عدلیه برای همه مردم حفظ شود همانگونه که تاکنون چنین بوده است.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: اگر دستگاه نظارتی به عنوان حفاظت و اطلاعات در قوه قضاییه تشکیل شد و با استقلال عمل می کند، باید از این نیت پاک صیانت کرد تا با حفظ محرمیت به مجموعه خدمت نماید.

وی هدف حفاظت و اطلاعات را صیانت از منابع انسانی غنی و ارزشمند قوه قضاییه دانست و گفت: این مجموعه با هدف حفاظت و صیانت از منابع ارزشمند انسانی قوه قضاییه تلاش می‌کند تا با تذکر، با هشدار و یا انذار و حتی استمداد تا آنجا که ممکن است لغزشی رخ ندهد و این سرمایه را حفظ کند.

عبدالهی ادامه داد: تشکیلات نظارتی از جمله حفاظت و اطلاعات باید اعتماد و اطمینان مجموعه را از طریق دقت در رفتار، کردار و شئون زندگی خود جلب نمایند و این امر با مواظبت بر جنبه های عینی زندگی مادی امکان پذیر است.

در این آیین از زحمات و تلاش های چندین ساله مجید فرهمند زاده در سمت رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد تشکر و ابوالفضل زارع بیدکی به عنوان رییس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.