رئیس‌جمهور کشورمان در نشستی در سازمان ملل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت پایان اشغالگری و آتش‌بس در غزه پیش‌نیاز صلح در منطقه است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» در نیویورک گفت: تقویت نظام چند جانبه‌گرایی به منظور برخورد ریشه‌ای با چالش‌هایی همچون جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی می‌بایست مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد. نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و ضرورت گفتگو‌های بین نسلی به منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی همزمان با توجه به نقش زنان، دختران، جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی از تحریم‌های یک جانبه را  به مجمع عمومی ارائه نمایند

وی ادامه داد: اولویت‌های کاری دولت من در سطح ملی نیز توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش انواع نابرابری، توزیع مناسب درآمد‌ها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش و توانمندسازی زنان و جوانان و بهره‌مندی از محیط زیستی مطلوب می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: آقای رئیس؛ دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام و حق توسعه کشور‌ها و توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی، رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشور‌های توسعه یافته در برابر کشور‌های در حال توسعه است. تحریم‌های یک جانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت می‌بایست در هر سندی که برای آینده تهیه می‌گردد لحاظ شود. پیشنهاد می‌کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با مشارکت کشور‌های قربانی گزارشی از تحریم‌های یک جانبه را  به مجمع عمومی ارائه نمایند.

خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی هستیم

پزشکیان افزود: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به منظور تضمین حضور کشور‌های در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و هنجارسازی‌ها و شکل گیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای رفع نیاز‌های مالی این کشور‌ها هستیم. پیمان آینده و پیمان جهانی دیجیتال باید به کاهش شکاف‌های دیجیتالی میان شمال و جنوب به ویژه از طریق انتقال فناوری‌های نوین، ظرفیت سازی و رفع موانع کمک نمایند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که مشارکت برابر و موثر کشور‌ها در حکمرانی جهانی اینترنت و هوش مصنوعی احترام به قوانین ملی کشور‌ها و مقابله با انحصار طلبی ضرورتی انکارناپذیر است. همکاران عزیز ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه بدون هیچ گونه پیش شرطی هستیم. 

پایان اشغالگری و آتش بس در غزه پیش نیاز صلح در منطقه است

رئیس‌جمهور افزود: به‌عنوان قربانی تروریسم، همواره پیشگام مبارزه با این پدیده شوم بوده و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مقابله واقعی با تروریسم هستند. ایران خواستار منطقه‌ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن منابع کشورهای منطقه برای هم‌افزایی در جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و رفع مشکلات مشترک مصرف شود.

پزشکیان تاکید کرد: در جهانی که مردم غیرنظامی با قساوت در غزه کشته می‌شوند، تروریسم کور دولتی، کودکان و زنان را به خاک و خون می‌کشد و از نسل‌کشی و ترور حمایت می‌شود، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نخواهد کرد. پایان اشغالگری، توقف آپارتاید در فلسطین و آتش‌بس فوری در غزه، پیش‌نیاز توسعه و صلح جهانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
وقتی بین دوکشورجنگی رخ دهد قطعا کودکان وزنان ومردم بیگناه هم کشته می‌شوند این خصلت جنگ هست مگر درکشور این اتفاق نیفتاد مگر ما دربمباران وموشکباران عراق فقط نظامی ها را کشتیم هردوطرف افراد بی گناه کشته شده اند ومیشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
دقیقا وقتی جنگی صورت می‌گیرد تروخشک باهم میسوزد
Luxembourg
Bm20
۰۸:۱۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
سلام
باید دید شروع کننده جنگ کیست و چه می‌خواهد ؟! شما میگید اسرائیل و آمریکا زور دارن و هر چه میگن ما بگیم چشم ، آدم خوبه بفهم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
پاسخ به ۸:۱۶
کی ۵۰۰۰تا موشک درعرض ۱۲ساعت شلیک کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
سازمان ملل یه شوخی تلخ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
کشورایران همه مسئولان تمام تلاششان اعراب منطقه هست بودجه کشوروبیت المال وفروش نفت وگاز صرفا برای اعراب منطقه ومردم منطقه هزینه می‌شود ملت ایران مهاجر دائمی ایران محسوب می‌شوند خدایا شر اینهارا ازسرملت وکشورمان کوتاه بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
تو رو خدا این حرفارو ول کن این افغانی ها رو از مملکت کی میندازین بیرون ؟ ما جنوب تهران زندگی می‌کنیم دخترم از ترس افغانی جماعت می‌ترسه بره بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
دمت گرم حرف دل مارو زدی ، خواست ملت اخراج تمام افغانی ها از کشور هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
میگم مگه شما رئیس جمهور فلسطین هستین که فقط در مورد فلسطین حرف می‌زنیین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
اقای پزشکیان
اگر میدونستم بجای تره خرد کردن برای مردم ایران در سازمان ملل از فلسطین و حماس و کودک کش و از این چرندیات میگی
هیچوقت نمیا مدم دوبار بهت رای نمیدادم
احدی نژاد رییسی دیگریست این مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
رفتی سازمان ملل به جای دفاع از غزه ، از فرهنگ مردمت صحبت کن؛ دست دوستی به سمت جهان دراز کن ، ؛ واقعا برای خودم متاسفم که به دنیا اومدم که چه چیزهایی رو ببینم و بشنوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
سخنرانی بسیار ضعیفی بوده
رفتی چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
وقتی کسی که خود را در حد و اندازه رئیس جمهور نمی داند و اعتراف می کند که چیزی بلد نیست و زمام امور را به دست به اصطلاح کارشناسی مثل ظریف می سپارد انتظاری بیش از این نمی رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
درود بر دکتر پزشکیان عزیز، رئیس جمهور محبوب، باسواد، متخصص، دلسوز، پاکدست، صادق و راستگو.
آخرین اخبار