مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدر هیاتی عالی‌رتبه وارد نیویورک شد.

پزشکیان که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی به نیویورک سفر کرده است، در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در این نهاد بین المللی قرار گرفت.

عراقچی در صدر هیاتی جمعه شب به وقت محلی و پیش از رئیس جمهور در نیویورک حضور یافت و دیدار‌ها و ملاقات‌های دوجانبه خود با همتایان و نیز نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی را درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی آغاز کرده است.

رئیس جمهور نیز صبح یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ به وقت ایران، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی با بدرقه رسمی رئیس دفتر رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک، روز دوشنبه به وقت محلی نیز در نشست سران میثاق آینده سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدار‌هایی با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و با تشریح مواضع ایران به پرسش‌های آنان پاسخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور پیش از ترک تهران گفت:  امیدوارم در این سفر بتوانم صدای مردم کشورمان باشم تا صدای حق طلبی و عدالت خواهی آنها که اعتقاد قلبی ماست را به گوش کسانی که در سازمان ملل هستند، برسانم. سازمان ملل جایگاهی است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نباید کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بتواند بقیه کشور‌ها را بمباران کند و بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار