استاندار ایلام گفت: عزت و قدرت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و رشادت و ایستادگی ایثارگران جنگ تحمیلی است که برای دفاع از تمامیت ارضی ایران و دین اسلام جان خود را فدا کردند.

حسن بهرام‌نیا در رزمایش طرح سپاس از خانواده‌های شهدا و تجدید بیعت با شهیدان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وحدت، انسجام، برادری، اخلاص و شهادت‌طلبی مردم فارغ از هر جایگاه و منصبی، اطاعت از فرامین امام راحل (ره) و اتکا به معنویت باعث پیروزی ایران در جنگ نابرابر تحمیلی شد در حالی که صدام از حمایت ۴۰ کشور دنیا برخوردار بود.

وی با بیان اینکه باید قدردان خون شهدا و مجاهدت ایثارگران باشیم، تاکید کرد: اگر ایثار و انسجام مردم و رزمندگان و رهبری امام راحل (ره) نبود ایران اسلامی تحت سلطه بیگانگان قرار می‌گرفت.

بهرام‌نیا یادآور شد: ایلام در جغرافیایی از نقشه ایران قرار دارد که روزگاری خط مقدم جبهه و محل استقامت و نبرد زنان و مردان شجاع در جنگ تحمیلی بود.

وی اضافه کرد: مردم ایلام به خوبی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند هرچند بر اساس اسناد قرائن جنگ تحمیلی زودتر و با سقوط ارتفاعات میمک در ایلام شروع شد، اما جنگ تحمیلی به طور رسمی در ۳۱ شهریور و با حمله همزمان عراق به استان‌های مرزی ایران آغاز شد.

استاندار ایلام ادامه داد: صدام با اتکا به حمایت‌های مالی و لجستیکی بلوک‌های شرق و غرب، برای تصرف تهران در مدتی کوتاه به خیال خام خود، حمله و جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما در برنامه‌ریزی‌های جنگی خود اتحاد و روحیه شهادت طلبی مردم و مدیریت عالی امام راحل را محاسبه نکرده بودند.

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.