معاون وزیر اقتصاد گفت: واردات شمش طلای استاندارد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲.۸ تن رسید.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، ارزش ۴۲.۸ تن شمش طلای وارد شده در شش ماهه سال جاری را ۲.۵ میلیارد دلار ذکر کرد.

رضوانی‌فر گفت: در سال گذشته در همین مدت ۷.۳ تن شمش طلا به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

به گفته وی، در این مدت ۹۶.۸ درصد از وزن شمش طلای وارداتی در سال ۱۴۰۳ از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و ترخیص گردید.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در ۶ ماهه سال جاری شمش‌ طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۶ ماهه امسال

 رضوانی‌فر با اعلام این خبر گفت: ۶۶ درصد از حجم ترانزیت خارجی از مسیر ایران در این مدت از مبدا ۳ گمرک پرویزخان، شهیدرجایی و گمرک باشماق بوده است.

وی اظهارداشت: گمرک پرویزخان با ۳.۱ میلیون تن، گمرک بندر شهیدرجایی با ۲.۹ میلیون تن و گمرک باشماق با ۱.۶ میلیون تن در بین گمرکات کشور بیشترین میزان ترانزیت خارجی را به عنوان گمرکات مبدا به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در ۶ ماهه ۱۴۰۳، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان ۱۲۸ درصد، گمرک بندر شهید رجایی ۱۸ درصد و از گمرک باشماق ۱۰۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

به گفته وی، گمرکات سرخس، بازرگان، پیرانشهر، بیله‌سوار، جلفا، آستارا و لطف‌آباد از دیگر گمرکاتی بودند که در ۶ ماهه امسال بیشترین حجم ترانزیت خارجی از مسیر ایران را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: طلا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار