نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اعظم اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر که کامل‌ترین دین را در اختیار بشر نهاده است در میان پیامبران الهی همانند خورشید می‌درخشد چرا که هم اولوالعزم است و هم رسالت جهانی دارد.

آیت الله عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: خلق و خوی زیبای پیامبر اسلام یکی از عوامل مهم موفقیت آن حضرت در تبلیغ رسالت خویش است و به واسطه این خلق و خوی پسندیده توانست بر قلب‌ها حکومت کند.

وی افزود: بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به الگویی نیاز دارد که او را به سمت تعالی سوق دهد و آن الگو پیامبر بزرگوار اسلام است.

دیرباز ادامه داد: شناخت ماهیت حرکت و دعوت و رفتار و کردار پیامبر اسلام (ص) در همه جهات برای همگان ضروری است.

آیت الله دیرباز ادب ورزی، امانتداری، حق گرایی، راستگویی، خوش خلقی و فروتنی را از رفتار‌های شخصی و قانونمداری، گشاده رویی، مشورت پذیری و همزیستی با اقشار مختلف اجتماع را از رفتار‌های اجتماعی پیامبر توصیف کرد.

وی یادآور شد: قرآن مجید نیز پیامبر اسلام (ص) را اسوه و الگویی معرفی می‌کند که پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

آیت الله دیرباز با اشاره به دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) گفت: عصر رسول گرامی اسلام (ص) آنقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز ملت‌های جهان در برابر پیام بزرگ پیامبر اسلام (ص) سرتعظیم فرود آورده اند و از راه و سیره او پیروی کرده و نجاتن خود از چنگال ستمگران زمان را تمسک به سیره او می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.