مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد ۶۵.۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۳ میلیون مترمکعب بیشتر است.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد با اشاره به اینکه حجم ذخیره سد مهاباد ۴.۳ میلیون مترمکعب بیشتر از پارسال است، گفت: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد ۶۵.۵ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۳ میلیون مترمکعب بیشتر است.

وی با اشاره به رهاسازی آب از سد مهاباد، افزود: از مجموع ۲۲۷ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده از سد مهاباد، ۱۳۷ میلیون مترمکعب برای احیای دریاچه ارومیه و ۹۰ میلیون مترمکعب برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در ۴ مرحله رهاسازی شده است.

رحمانی با بیان اینکه سهمیه رهاسازی آب سد مهاباد در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به پایان رسیده، ادامه داد: آخرین مرحله رهاسازی با درخواست بخش کشاورزی، ۱۲ میلیون مترمکعب بود که تا ۲۶ شهریور ادامه داشت.

به گفته مدیر امور آب مهاباد، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.