یکصد و هفتاد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان با هدف پیگیری مشکلات و مسائل شهری با حضور اعضا برگزار شد.

در یکصدوهفتادوهفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نام‌گذاری معبر یا میدانی به نام «شهید سید‌حسن نصرالله» را پیشنهاد داد.

بابایی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت، اسوه شجاعت و مجاهدت و مبارز خستگی ناپذیر راه آزادی قدس شریف، «شهید سیدحسن نصرالله» و «شهید نیل‌فروشان» و همچنین سایر شهدای مقاومت، در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، به آیه قرآن مبنی بر نزدیک‌بودن نصرت و یاری خداوند برای مؤمنان اشاره کرد و گفت: هرچند مسلمانان در مقابل جنایات وحشیانه رژیم منحوس صهیونیستی، تا حدودی ناتوان شدند، اما فتح و پیروزی دور از واقعیت نیست و دشمن خیال می‌کند با شهادت افراد مؤثر و مبارز می‌تواند پیروز شود.

علیرضا نادری نیز افزود: دشمنان به دلیل عجز و ناتوانی، حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را به شهادت رساندند، اما باید بدانند که ما با شهادت «حاج قاسم ها» و «سید حسن نصرالله ها» کوتاه نمی‌آییم و با هرخونی که به زمین می‌ریزد هزاران «سلیمانی ها» و «نصرالله ها» دوباره جان می‌گیرند.

وی، با تأکید بر اینکه مسلمانان یاد گرفتند که کودکان خود را افرادی، چون «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» و «شهید سیدحسن نصرالله»، تربیت کنند، افزود: این مقاومت، در هر صورت دوباره به شکلی دیگر خود را نشان می‌دهد.

نادری تصریح کرد: ما تدوام این جنایات علیه مردم لبنان، فلسطین و غزه را به شدت محکوم می‌کنیم و یک صدایی جهان اسلام را برای دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه، خواستار هستیم.

سیدمحمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان در شرح مصوبات کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر، به نامه شهرداری درخصوص درخواست کمک به هیأت «شهدای بیت‌الحرام» اشاره کرد و افزود: مقرر شد مبلغ ۳۰ میلیون تومان از ردیف ذکرشده در نامه، به این موضوع پرداخت شود و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، گزارش آن را به شورا ارائه دهد که به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه، به رأی کمیسیون ماده ۳۸ درخصوص بستانکاری شرکت «دال تیتان» اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد هزینه‌کرد و پرداخت مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال، بابت اصل مبلغ و خسارت تأخیرتأدیه بدهی، مربوط به این شرکت از محل ردیف دیون عمرانی تملک دارایی‌های سرمایه موافقت شد و این موضوع مورد تأیید و تصویب اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.

همچنین موضوع دریافت مجوز برای پرداخت از محل دیون ‎وضعیت ماقبل قطعی شرکت مذکور مطرح شد و اعضای شورا با هزینه‌کرد و پرداخت مبلغ به میزان ۶۱۸ میلیون و ۷۴۸ هزار ریال، مورد پیمان شرکت «دال تیتان» از محل ردیف دیون عمرانی موافقت کردند.

رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به اینکه درخصوص ایجاد خانه ملت برای نمایندگان، کسی مخالف نیست، افزود:، اما با توجه به وضعیت نامناسب مالی، درخصوص اینکه این اقدام از محل اعتبارات شهرداری باشد و از این طریق واگذار شود، از اولویت‌ها به شمار نمی‌رود.

حسین چناریان، افزود: بسیاری از سازمان‌های دولتی ازجمله استانداری، فضای خالی و مکان‌های مناسبی در اختیار دارند و پیشنهاد می‌شود از مکان‌های دولتی به‌صورت خانه ملت استفاده شود.

وی بیان کرد: لازم است ازسوی شورای اسلامی شهر، به استانداری نامه‌ای ارسال و برای پیدا‌کردن مکان مناسب، در این خصوص رایزنی شود.

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان هم گفت: درخواست برای واگذاری، باید در قالب فرایند بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار، باشد و اگر از میان ظرفیت‌های موجود، ملکی پیشنهاد شود، نیاز است هر اقدامی برای واگذاری، طبق فرایند قانونی پیش رود.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با اشاره به اینکه کرمان، قطب درمان جنوب‌شرق کشور است، بیان داشت: نیاز است برای حضور همراهان بیمار، مکانی به‌صورت موقت، درنظر گرفته شود.

سیدمحمد‌صادق تقوی افزود: برای این منظور زمین ابتدای جاده «هفت‌باغ» برای ساخت همراه‎سرا پیشنهاد می‌شود؛ بنابراین، برای واگذاری زمین و مکان مناسب برای این خانواده‌ها، نظر مساعد داریم و می‌توان از آن در مواردی به‌عنوان زائرسرا و مهمان‌سرا نیز استفاده کرد.

نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز تأیید کرد هرگونه واگذاری ملک باید در قالب بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار باشد و کار تجاری در این قالب وجود ندارد.

در ادامه، با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی، برای واگذاری ساختمان مذکور در اختیار موسسه «کمک» موافقت نشد و تأکید شد در این خصوص پیشنهاد دیگری مطرح شود.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان، بر ارائه ریز محاسبات و صورت‌حساب عوارض صدور پروانه ساختمانی تأکید کرد و برای برخورد با تخلفات در این خصوص تذکر داد که در این خصوص نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، اصلاح این فرایند را نیازمند گذر زمان دانست و با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در این دوره شورا، نسبت به گذشته پررنگ‌تر بوده است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم عوارض ارباب‌رجوع، برای گرفتن پروانه ساختمانی، طبق فرم استاندارد و شفاف انجام شود.

 بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، به شهادت سیدحسن نصرالله و پیام مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر حمایت از مردم لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی، اشاره کرد و پیشنهاد داد کارگروهی موقت، بنا بر جایگاه و نقش‌ها به‌صورت داوطلبانه به‌منظور کمک تشکیل شود.

محمدامین شمسی نیز نام‌گذاری معبر یا میدانی به نام «شهید سید‌حسن نصرالله» را پیشنهاد داد.

سیدمحمد‎صادق تقوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با اشاره به نام‌گذاری کرمان، به‌عنوان پایتخت جهان مقاومت، به‌منظور وحدت جبهه مقاومت در مقابل برهم‌زدن سلطه جهانی، پیشنهاد خواهرخواندگی شهر کرمان با رویکرد همراهی با جبهه مقاومت را با شهر‌هایی در «لبنان»، «سوریه» و «یمن» مطرح کرد و خواستار پیگیری آن ازسوی مدیریت ارتباطات و امور بین ‎الملل شهرداری شد.

برچسب ها: مصدوم ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار