سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۴۴۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آبان تحویل متقاضیان داده می‌شود.

زاجکانی‌ها سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین در گفتگو با برنامه روی خط باشید گفت: ۲۴ هزار و ۹۰۳ واحد در دست اجرا داریم که تا پایان آبان ۲ هزار و ۴۴۰ واحد آن تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آن در مهرگان و ۲۰۰ واحد در آبیک است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین افزود: ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط لازم در سامانه نهضت ملی مسکن شناخته شده ا ند.

زاجکانی‌ها افزود: برای هزار و ۴۰۰ نفر زمین تخصیص داده نشده است.

وی میانگین پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن را حدود ۴۷ درصد بیان کرد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۴۷ نفر توانستند با بانک قراداد مشارکت مدنی داشته باشند.

زاجکانی‌ها اضافه کرد: برای حدود ۷ هزار و ۷۰۰ واحد به دلیل مشکلات بانکی خصوصا بانک مسکن که مشکل کشوری است، قرار داد مشارکت مدنی منعقد نشده است.

به گفته سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین، اقشاری که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند سازمان‌های مربوطه کمک‌هایی را برای این پروژه‌ها در نظر گرفته اند و از طرف متقاضی برخی از اقساط را واریز می‌کنند. 

زاجکانی‌ها در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر این سامانه ملی بسته است افزود: حدود هزار و ۴۰۰ نفر در نوبت تخصیص پروژه هستند و اگر این پروژه‌ها به سرانجام برسد پیش بینی شده از طرف وزارت دوباره سامانه باز شود.

به گفته وی، پیامک‌های واریزی‌ها بر اساس پیشرفت پروژ‌ها برای متقاضیان ارسال می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی استان قزوین گفت: وام ۸۰۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن مصوب شورای عالی مسکن شده است و سیستم بانکی باید تامین اعتبار کند و فعلا شرایط آن مشخص نیست. 

زاجکانی‌ها اضافه کرد: به لحاظ قانونی نقل و انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی و ممنوع است و هرگونه ایجاد مشکل از سمت خریدار غیر قانونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار