مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۶۳ نفر به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی از موزه‌های دولتی این استان به صورت رایگان بازدید کردند.

علیرضا جیلان اظهار داشت: بازدید از سه موزه دولتی باستان‌شناسی شهرکرد، قلعه دزک شهرستان کیار و مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد در روز جمعه ششم مهرماه جاری همزمان با روز جهانی گردشگری رایگان بوده است.

وی افزود: حمایت از طرح‌های گردشگری، تلاش برای رونق گردشگری و تقویت اقتصاد گردشگری با هدف اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.

جیلان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های مطلوبی برای برندسازی در حوزه گردشگری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۱۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
با اولین انفجار کلیه ساختمان های منطقه دزک و قلعه امیر مفخم ترک بر می دارند
Iran (Islamic Republic of)
علی لله گانی
۰۹:۱۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
کدام قلعه در دزک با احداث کارخانه آهک دزک با اولین انفجار قلعه دزک نابود و تخریب میشود استاندار محترم جلوی کار را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمود حسینی
۰۸:۵۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جناب آقای جیلان یک کارخانه تولید آهک در دزک درحال احداث می باشد که علاوه بر از بین بردن کشاورزی بخش دزک که بهترین زمین های استان هستند باعث نابودی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد و قلعه های تاریخی دزک - سورک - امامزاده دستگرد - و هزاران اثر دیگر خواهد شد لطفا جلوی این تخریب و آلودگی را بگیرید .
آخرین اخبار