آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد که با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وضعیت بهداشتی در غزه فاجعه بار شده است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا تاکید کرد که شرایط بهداشتی و زندگی در نوار غزه  غیر انسانی است.

براساس گزارش القدس العربی، این آژانس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: کوه‌های زباله در مناطق مرکزی غزه در حال انباشته شدن هستند، در حالی که فاضلاب به خیابان‌ها نفوذ می‌کند.

این سازمان بین المللی افزود: خانواده‌ها چاره‌ای جز زندگی در کنار این زباله‌های انباشته ندارند که آنها را در معرض بوی نامطبوع و خطر یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع قرار می‌دهد. ما خواستار آتش بس فوری هستیم.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حمله گسترده‌ای را به نوار غزه انجام داد. به گفته مقامات بهداشتی نوار غزه، تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۱۵۹۵ نفر و مجروح شدن ۹۶۲۵۱ نفر دیگر افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.
 
مترجم: مینا عظیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار