فرمانده هنگ مرزی پلدشت از کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در پلدشت خبر داد.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان پلدشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش رسیده مبنی بر استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک ساختمان حوالی شهر پلدشت در حوزه استحفاظی این هنگ بلافاصله مأموران مرزبانی تحقیقات خود را در خصوص شناسایی محل و صاحب دستگاه‌ها آغاز کردند.

سرهنگ محمد درستی ادامه داد: در راستای لزوم ایجاد نظم و امنیت و برخورد قاطع با متخلفان، نیرو‌های آماده و عملیاتی هنگ مرزی پلدشت با سرعت عمل بالا و اجرای طرح مهار در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند در واکنشی سریع، تجهیزات استخراج رمز ارز غیرمجاز شامل ۱۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز و تجهیزات همراه را کشف و ضبط کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این‌ خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده قضائی راهی مراجع قانونی شد.

فرمانده هنگ مرزی پلدشت اظهار کرد: مأموران هنگ مرزی پلدشت به‌شدت با هرگونه اقدامات غیرقانونی برخورد قاطع می‌کنند و اجازه سوء استفاده از بیت‌المال را به احدی نمی‌دهند و از مردم عزیز شهرستان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط افراد خلاف‌کار موضوع را به مراجع مربوطه اطلاع دهند.

ماینر دستگاهی الکترونیکی است که برای حل مسائل پیچیده ریاضی و تأیید تراکنش‌های شبکه‌های بلاک‌چین مانند بیت‌کوین استفاده می‌شود. این فرایند به‌عنوان “استخراج ارز دیجیتال” شناخته می‌شود و به دلیل پاداش‌هایی که به ماینر‌ها تعلق می‌گیرد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بااین‌حال، افزایش تعداد ماینر‌ها و افزایش تقاضا برای برق، چالش‌هایی را برای صنعت برق ایجاد کرده است.

استخراج غیرمجاز رمزارز علاوه بر تحمیل بار اضافی به شبکه برق، باعث ایجاد نوسان و کاهش ولتاژ و نارسایی شبکه برق می‌شود که در نهایت مردم و مشترکان را دچار مشکل می‌کند.

ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.